تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۶
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل جهش چند هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته گفت: سهامداران واکنش مثبتی به تمدید چهارماهه موضوعات مرتبط با FATF و لایحه پالرمو داشتند.
واکنش مثبت بازار سرمایه به تحولات سیاسی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، رضا خانلو در خصوص چرایی جهش چند هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته جاری گفت: موضوعات مرتبط با مناسبات بین‌المللی همواره به عنوان یک فرصت مناسب و یا یک ریسک مورد توجه سرمایه‌گذاران است و معاملات آنها را در تالار شیشه‌ای تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس نگاهی به کلیت بازار سهام در چند هفته گذشته نشان می‌دهد به دلیل بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعات مرتبط با FATF و لایحه پالرمو سرمایه‌گذاران با احتیاط اقدام به دادوستد سهام در بازار می‌کنند که با تمدید چهارماهه این موارد، سهامداران واکنش مثبتی به این موضوع داشتند و موجب جهش شاخص بورس شدند.

وی اضافه کرد: البته سهامداران نباید رشد چشمگیر شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته جاری را ملاک سرمایه‌گذاری خود قرار دهند، چرا که به‌ صورت کلان اقتصاد کشور و صنایع مختلف در رکود به سر می‌برند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر این روزها لایحه بودجه سال آینده در مجلس در دست بررسی و تصویب است و همین عامل نیز به موضعی تبدیل شده تا سهامداران با احتیاط بیشتری در تالار شیشه‌ای اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر سال مالی بیشتر کارگزاری‌ها در پایان اسفندماه است و بر این اساس سرمایه‌گذاران در حال تسویه اعتبارات دریافتی خود از کارگزاری‌ها هستند، بنابراین به تدریج شاهد افزایش عرضه در بازار خواهیم بود که البته این اتفاق نمی‌تواند به عنوان تهدیدی جدید برای معاملات قلمداد شود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین از مواردی همچون نوسانات بازار خودرو، ارز و سکه و طلا به عنوان مواردی یاد کرد که به صورت کوتاه مدت موجب خروج سرمایه از بازار سهام شده و اثرات خود را بر این بازار گذاشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت جهانی نفت نیز از جمله مواردی است که همواره اثرات خود را برای بازار سرمایه به همراه دارد، گفت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور تکیه محکمی به درآمدهای نفتی دارد و  با توجه به اثرپذیری برخی صنایع از افزایش و کاهش قیمت نفت، بنابراین از این مولفه نیز باید به عنوان یکی از موارد اثرگذار بر دادوستدهای بازار سرمایه یاد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc04q0.2bq018laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین