تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
جالب است ۰
یک اقتصاددان با بیان اینکه عواملی مثل سفرهای خارجی آستانه نوروز، اجلاس اخیر FATF و برخی تصمیمات دولت روی قیمت ارز مؤثر بوده است، گفت: به‌نظر می‌رسد با کاهش تقاضا در روزهای آتی قیمت ارز تا حدودی متعادل‌تر شود.
در روزهای آینده بازار ارز متعادل‌تر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حمید دیهیم با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر و اثر تورمی آن روی قیمت سایر کالاها گفت: در روزهای منتهی به اسفند ماه همیشه به‌دلیل افزایش تقاضای ارز برای مسافرتهای خارجی شاهد بالا رفتن قیمت ارز بوده‌ایم. اسفند ماه امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده است اما نکته حائز اهمیت این است که در سال جاری عوامل دیگری نیز روی این افزایش قیمت مؤثر بوده‌اند.

وی افزود، به‌نظر بنده شوک ناشی از اجلاس اخیر fatf نیز روی افزایش قیمت ارز مؤثر بوده است. فرصتی که در نشست اخیر کارگروه اقدام مالی در نظر گرفته شده زمانی را برای تنفس مجدد در اختیار بازار ارز قرار داده و به‌نظر می‌رسد رفته رفته قیمتها متعادل شود.

این  صاحب‌نظر حوزه اقتصاد گفت: بین عرضه و تقاضاکنندگان در بازار ارز هنوز تعادل ایجاد نشده است اما با کاهش تقاضا به‌نظر می‌رسد در روزهای آتی می‌توان شاهد آرامش بیشتر این بازار بود.

دیهیم با بیان اینکه، تحرکات اخیر کشورهای خارجی مثل عربستان در افزایش قیمت ارز مؤثر بوده است، گفت: برخی کشورها به‌دنبال آسیب زدن به ساختار ارزی کشور هستند و یکی از راهبردهای آنها تحت تأثیر قراردادن کشورهای شریک اقتصادی ماست. خبرهای مربوط به سرمایه گذاریهای اخیر آنها بر انتظارات تورمی و افزایش قیمت ارز تأثیرگذار است.

این اقتصاددان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص دلایل افزایش قیمت ارز  گفت: هر سیاستی توسط دولت اتخاذ می‌شود روی قیمت ارز تأثیر می‌گذارد، این موارد انتظارات افراد را تغییر می‌دهد، از همین  جهت سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیریهای اقتصادی باید به‌نحوی باشد که در شرایط تلاطم ارزی کمترین آسیب به ارزش پول ملی وارد شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbfwba.rhbafpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما