تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
جالب است ۰
نماینده تهران در مجلس با اشاره به آغاز بررسی‌ها برای اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه‌ای کشور، گفت: نیازمند یک سازمان برنامه‌ریزی قوی هستیم تا نابسامانی‌های موجود در کشور را ساماندهی کند.
 بررسی اصلاح ساختار اقتصادی کشور آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سهیلا جلودارزاده درباره اصلاح ساختار اقتصادی کشور، با بیان این مطلب افزود: دولت در ایران هیچ گاه به شکل زیربنایی ترمیم و اصلاح نشده و باید ساختار دولت را متناسب با شرایط جهانی و توسعه ای کشور اصلاح کنیم.

وی با اشاره به موضوع تفکیک بازرگانی از وزارت صنعت و معدن، تصریح کرد: این برای چهارمین بار است که چنین طرحی به مجلس می آید و نشان می دهد که اقدامات گذشته با دیدگاه های غیرکارشناسی یا از سر منافع گروه های خاص انجام شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: اگر ساختار اقتصادی کشور به درستی اصلاح شده بود، شاهد این نبودیم که هر چند سال یکبار موضوع تفکیک یا ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و معدن به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم تهران در ادامه به گزارشی از روند توسعه کشور که توسط اتاق بازرگانی تهران ارائه شده، اشاره کرد و گفت: این گزارش به خوبی نشان می دهد که کشور به سمت توسعه و به ویژه توسعه صنعتی حرکت نکرده و برنامه های توسعه پنج‌ساله ما را به چنین دستاوردهایی نرسانده است.

جلودارزاده با بیان اینکه بیشتر ورشکستگی ها در بخش کشاورزی ناشی از تغییر ساختار و قوانین بوده است، تصریح کرد: اینکه فردی یک شبه تمامی سیاست های گذشته را تغییر دهد ناشی از ضعف در ساختار است. به عنوان مثال زمانی کشت کلزا را ترویج و به عده ای برای ایجاد صنایع وابسته به آن مجوز دادیم اما بعد، واردات این محصول را آزاد کردیم و هم کشاورزان و هم صنایع ورشکست شده و به بانک ها بدهکار شدند.

وی ادامه داد: تمامی این مسائل و شواهد ناشی از ساختار معیوب است که علیه خود و اهدافش عمل می کند. باید بگویم که ساختار موجود در کشور تاکنون جواب نداده و باید اصلاح شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcizva5.t1a5r2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین