تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
جالب است ۰
۲۴ تن از نمایندگان مجلس با امضای طرحی خواستار اصلاح برخی بخش ها در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شدند و در این طرح عنوان شد که جایگزینی برخی نیروها عملا غیرممکن است.
پیشنهاد اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در این طرح آمده است: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1395.02.20 و اصلاحیه مورخ 1397.06.06 همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند با وجود همه محاسن و مزایایی که در بر دارد از جمله نیروهای جوان تر به بدنه مدیریتی کشور، متاسفانه به دلیل اطلاق آن در عمل باعث حذف برخی نیروهای مجرب و کارآمدی شده که عملا جایگزینی آنها بسیار سخت و در مواردی غیرممکن است.

از سوی دیگر، برخی عبارات مبهم در قانون موجب استعلامات فراوان از دستگاه های اجرایی و نظارتی شده است. لذا طرح ذیل برای نیل به اهداف فوق تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

ماده واحده - متن ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1395.02.20 به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره های (2) و (3) به آن الحاق و شماره تبصره های بعدی به ترتیب اصلاح می شود:

ماده واحده - به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در قوای مجریه، ‌ مقننه و قضاییه، دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386.07.08 و موسسات و شرکت های وابسته و تابعه آنها و کلیه دستگاه هایی که در قوانین بودجه سنواتی دارای ردیف اعتباری هستند، ممنوع است.

تبصره 2- افراد بدون جایگزین که کمتر از 65 سال سن دارند با درخواست بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا نهاد مربوط و تایید سران قوا برای مدت حداکثر 5 سال یه کارگیری می شوند.

تبصره 3 - اعضای پیوسته فرهنگستان های کشور از شمول این قانون مستثنی هستند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcguu9t.ak9tn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین