تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
جالب است ۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای ۶۰۰ نفر با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشتغال‌زایی دائم شده است، گفت: تولید بنزین با کیفیت و افزایش تولید از جمله مزیت های افتتاح فاز سوم این پالایشگاه به شمار می آید.
افزایش تولید با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فردین فرمند با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی روز گذشته توسط رئیس‌جمهور، گفت: بهبود کیفیت بنزین، نفت و گاز پالایشگاه بندرعباس و افزایش تولید بنزین در این پالایشگاه در پی بهره‌بردای از فاز سوم پالایشگاه محقق خواهد شد، ضمن آنکه این فاز بزرگترین طرح پالایشگاهی کشور در طول 40 سال گذشته به شمار می رود.

تولید بنزین با کیفیت و افزایش تولید

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران چندین برابر کشورهای دیگر با تعداد خوردو مشابه است، افزود: سیستم‌های قبلی پالایش کشور بنزین چندان با کیفیتی را تولید نمی‌کردند بنابراین علاوه بر مصرف بالا، کیفیت بنزین مصرفی نیز پایین است لذا بهره‌برداری از فاز سوم ستاره خلیج فارس از دو جهت کمک شایانی به کشور می‌کند، ابتدا اینکه بنزینی با کیفیت بالا و متناسب با استانداردهای جهانی تولید خواهد کرد و دوم آنکه میزان تولید این محصول را نیز افزایش می‌دهد.

وی همچنین ادامه داد: به یقین تولید بالا و با کیفیت در ادامه منجر به صادرات بیشتر خواهد شد و با تولید بیشتر نفت می‌توان محصولات پتروشیمی بیشتری را تولید و صادر کرد.

محصولات پتروشیمی باید یکی از ارکان اصلی صادرات باشند / بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای با سرعت دادن به افتتاح پالایشگاه‌ها

فرمند با اعتقاد و تاکید بر اینکه محصولات پتروشیمی باید یکی از ارکان اصلی صادرات باشند، اضافه کرد: فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دستیابی این مهم، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه با افتتاح هر چه بیشتر پالایشگاه‌ها از این دست -که بنزین درجه یک تولید می‌کنند- می‌توان تحریم‌های اقتصادی را برای همیشه بی اثر کرد، اظهارکرد: در این پالایشگاه محصولاتی همچون بنزین، نفتِ گاز، ال‌پی‌جی، هیدروژن، گوگرد و سوخت جت، تولید می‌شود.

ایجاد حدود 600 نفر اشتغال‌زایی دائم با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در این پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفتِ گاز، با هدف صیانت از محیط زیست مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: همچنین در این پروژه میزان تولید بنزین براساس طرح ابتدایی 12میلیون لیتر در روز برآورد شده که قابلیت ارتقاء تا 15 میلیون لیتر در روز را دارد و برای حدود 600 نفر اشتغال‌زایی دائم کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg7u9t.ak9tt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما