تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲
جالب است ۰
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان خصوصی سازی از ارائه خدمت الکترونیکی استعلام سهام عدالت از طریق اپلیکیشن دولت همراه در آینده نزدیک خبر داد.
استعلام سهام عدالت به اپلیکیشن دولت همراه اضافه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهدی طریحی گفت: در راستای تحقق نقشه راه توسعه دولت الکترونیک، برای نخستین بار در تاریخ خصوصی سازی کشور، "وب سرویس استعلام سهام عدالت" و "وب سرویس استعلام بدهکاران سازمان خصوصی سازی" توسط این سازمان طراحی و برای استفاده سایر نهادهای ذیربط از طریق گذرگاه خدمات دولت (GSB)در بستر شبکه ملی اطلاعات(NIX) قرار گرفته است. با طراحی و ارائه این دو وب سرویس، این سازمان در جرگه دستگاه های دولتی سرویس گرا و خدمت محور قرار میگیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان خصوصی سازی افزود: در سنوات اخیر، پیشنهاداتی مطرح شد که بانک اطلاعات جامعی برای زیرمجموعه های وزارت امور اقتصادی و دارایی که با بخش‌هایی مانند بورس، مالیات و خصوصی سازی در ارتباط هستند طراحی شود تا با مراجعه نهادها و ارگانهای مختلف به آن، از میزان بدهی افراد به این سازمان‌ها مطلع شوند و متناسب با قوانین و مقررات اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بعنوان مثال سازمان خصوصی سازی هر سه ماه یکباره اطلاعات بدهکاران خود را به سازمان بورس معرفی می کرد. بر این اساس، در راستای توسعه فناوری اطلاعات و با هدف شفافیت در اطلاع‌رسانی، تسریع و تسهیل دسترسی به این خدمت، "وب سرویس استعلام بدهکاران سازمان خصوصی سازی" توسط این سازمان طراحی گردید.

وی در توضیح وب سرویس استعلام بدهکاران سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: با ارائه این خدمت، سایر مراجع قادر خواهند بود با بهره گیری از این وب سرویس در سامانه های نرم افزاری خود، به صورت آنلاین اقدام به استعلام نمایند. بعنوان مثال سازمان بورس مطلع خواهد شد که آیا خریداران سهام در بازار سرمایه، به سازمان خصوصی سازی بدهکار هستند یا خیر و در این رابطه اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. ضمن این که این اطلاعات برای سایر مراجع از جمله بانک مرکزی هم مفید و قابل دسترس خواهد بود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان خصوصی سازی در خصوص امکان دسترسی و بهره گیری از این وب سرویس نیز گفت: وب سرویس استعلام بدهکاران سازمان خصوصی سازی یک تعامل الکترونیکی بین دسـتگاهی (G2G) بوده و دسترسی به اطلاعات از طریق آن، تنها با مجوز سازمان خصوصی سازی و مطابق ضوابط قانونی مرکز تبادل اطلاعات ملی کشور و گذرگاه خدمات دولت امکانپذیر خواهد بود.

وی در ادامه از تولید و راه اندازی وب سرویس استعلام سهام عدالت خبر داد و گفت: این خدمت الکترونیکی از طریق بستر شبکه ملی اطلاعات در راستای توسعه خدمات الکترونیکی سازمان، طراحی و راه اندازی شده است و بزودی از طریق اپلیکیشن دولت همراه در اختیار عموم مردم و مشمولان قرار خواهد گرفت.

طریحی افزود: از طریق این اپلیکیشن، هموطنان می توانند با ورود اطلاعات اولیه هویتی خود، از وضعیت سهامدار بودن خود اطلاع یافته و نیز از ارزش، سود و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت خود مطلع شوند.

وی اذعان داشت: اپلیکشین دولت همراه  بخش های مختلفی همچون بیمه، مالیات، پست، نظام وظیفه، گمرک و ... دارد که سهام عدالت نیز بزودی به آن اضافه خواهد شد و از این طریق دستگاههای سرویس دهنده خدمات خود را از طریق وب سرویس در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccpmq0.2bq018laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما