تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴
جالب است ۰
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۳۳۸ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۰ هزار و ۴۹۱ نوبت داد و ستد بود.
تشدید عرضه ها در معاملات بورس تهران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بورس تهران امروز در مسیر نزولی قدم برداشت و با افت به کار خود پایان داد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در روز یکشنبه با افت حدود 900 واحدی به کار خود پایان داد و به سطح 156 هزار واحد برگشت. در همین راستا شاخص کل هم ‌وزن نیز با کاهش 232 واحدی عدد 29 هزار و 460  واحد را به نمایش گذاشت. بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 55 واحد و نفت بهران با 36 واحد و پالایش نفت تبریز با 32 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 98 واحد، گروه مپنا با 69 واحد و بانک ملت با 66 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 338 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 89 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 110 هزار و 491 نوبت داد و ستد بود.

در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند. البته برای بسیاری از سهم‌ها این کاهش قیمت کمتر از یک درصد بود. در این گروه ارزش معاملات به نزدیکی 23 میلیارد تومان رسید. در گروه فرآورده‌های نفتی نیز شاهد افت کمتر از 1.5 درصد بیشتر سهم‌ها بودیم و تعدادی از سهم‌ها همچون پالایش نفت اصفهان، نفت بهران و سرمایه گذاری صنعت نفت رشد قیمت را تجربه کردند.

تابلوی گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز امروز یکدست قرمز بود و اکثر سهم‌ها از نیم درصد تا 2.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. ارزش معاملات این گروه به حدود 37 میلیارد تومان رسید که این موضوع نشان می‌دهد این گروه همچنان از پر معامله‌ترین گروه‌های بورسی است.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز اکثر سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شد و سهامداران کفه عرضه را سنگین کردند. در این گروه ارزش معاملات به 22 میلیارد تومان رسید و در گروه فرآورده‌های نفتی ارزش معلاملات امروز 19 میلیارد تومان را رد کرد.

همچنین این رقم برای فلزات اساسی به حدود 18.5 میلیارد تومان رسید. در نتیجه با احتساب ارزش معاملات در گروه بانک‌ها و محصولات شیمیایی مجموع این پنج گروه به حدود 120 میلیارد تومان می‌رسد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، حق تقدم خرید سهام تکادو، داروسازی جابربن‌حیان، قند لرستان، آذریت، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری اعتلای البرز، قاسم ایران، ایران ارقام، بانک سینا، بورس انرژی ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری دانایان پارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، فراورده‌های نسوز ایران، فروشگاه رفاه، ‌کشت و صنعت دشت خرمدره، فارسیت دورود، توسعه اقتصادی آرین و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا متوقف شدند؛ امروز همچنین نماد معاملاتی کاشی و سرامیک حافظ به دلیل نوسان 20 درصدی قیمت برای 60 دقیقه با سفارش‌گیری مجدد روبرو بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchzqnk.23nkidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما