تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
جالب است ۰
درآمد دولت ازمحل عوارض خروج مسافر از مرز‌های کشور در ۸ ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۷۲ درصدی به رقم ۶۷۰ میلیارد تومان رسید.
کسب درآمد ۶۷۰ میلیارد تومانی از عوارض خروج مسافر از کشور + جزئیات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مالیات مستقیم و غیر مستقیم از جمله مهمترین منابع کسب درآمد دولت محسوب می‌شود که دریافت مالیات از خروج مسافر از مرز‌های کشور یکی از مالیات‌های غیرمستقیم به شمار می‌رود.

در این بین بررسی آخرین وضعیت دریافت مالیات از خروج مسافر از مرز‌های کشور که از سوی بانک مرکزی منتشر شده نشان می‌دهد در 8 ماهه نخست سال 97 میزان درآمد دولت از این طریق بالغ بر 670 میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم مصوب 540 میلیارد تومان در این مدت با رشد 120 میلیارد تومانی روبرو بوده است.

در این میان مقایسه عملکرد 8 ماهه امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته با رقم 240 میلیارد تومان و نسبت به سال 95 با رقم 200 میلیارد تومان رشد قابل توجهی داشته است.

لازم به ذکر است که میزان درآمد‌های غیرمستقیم دولت از خروج مسافر از مرز‌های کشور در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 172.8 درصدی روبرو بوده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، مالیات خروج مسافر از کشور در سال 96 حدود 0.4 درصد و در سال 97 حدود یک درصد از مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت را تشکیل داده است.

همچنین براساس مصوب سال 97 دولت از طریق مالیات خروج مسافر از کشور باید 800 میلیارد تومان درآمد کسب شود که در 8 ماهه نخست سال جاری بیش از دو سوم این رقم وصول شده است.

در این بین مجموع رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال 97، باید به رقم 78 هزار و 560 میلیارد تومان نزدیک شود که در 8 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 52 هزار و 950 میلیارد تومان از آن وصول شده است.

گفتنی است مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از 23 درصدی روبرو بوده و این درحالی است که سال گذشته تنها رشد بیش از 10 درصدی داشته است.



https://sarmayegozarionline.ir/vdcj8mex.uqexxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما