تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
جالب است ۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد:

بانک مرکزی نوسانات بازار ارز را مهار کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی به خوبی از عهده مدیریت بازار ارز برآمده است تاکید کرد که نگرانی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد.
بانک مرکزی نوسانات بازار ارز را مهار کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره وضعیت بازار ارز گفت: افزایش قیمت دلار در ابتدای سال با پیش زمینه اقتصادی نبود بلکه سوداگران با سوء استفاده از موضوع تحریم های آمریکا شروع کردند به ایجاد بحران  وفضاسازی در بازار دلار.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید براینکه افزایش نرخ ارز ناشی از جنجال سیاسی بود، بیان داشت: همچنان سایه سیاسی بر دلار است و تمام کاهش ها و افزایش های نرخ دلار سیاسی است با این حال باید برای مقابله با زمینه های اقتصادی افزایش قمیت دلار تمهیداتی اندیشید.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: زمینه های اقتصادی یعنی اینکه صادرات نفت کاهش پیدا کند در حدی که از عهده تامین نیازهای کشور برنیایم و یا دوباره با افزایش تقاضای کاذب در بازار دولت دلار را بی حساب و کتاب در بازار وارد کند.

وی تاکید کرد: با این حساب باید نگران افزایش قیمت دلار با مبنای اقتصادی بود چرا که این نوع افزایش قیمت  مسئله ساز است، اما برای جلوگیری از این شرایط اقداماتی در عرصه مبادلات خارجی انجام شده است با روسیه، هند و کشورهای دیگر برای حذف دلار از مبادلات مذاکرات و توافق هایی صورت گرفته است.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت نباید اشتباهات گذشته خود را در مدیریت بازار ارز تکرار کند، گفت: اگر همان رویه و اشتباهات تکرار شود و درب خزانه باز باشد تا با دلار ارزان هر کار غیر ضروری را انجام دهند مجدد بازار آشفته می شود و این اتفاق اگر با مبنای اقتصادی همراه شود کنترل آن سخت خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز، اظهار داشت: اگر مدیریت همتی ادامه پیدا کند و از پشتوانه قویتر برخوردار شود افزایش قیمت دلار  نخواهیم داشت و تنها باید برای مبنای اقتصادی تمهیداتی را در نظر گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdj90o.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین