تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
جالب است ۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

فاصله درآمد و هزینه به ۱۲ برابر کاهش یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فاصله درآمدها و هزینه ها از ابتدای انقلاب تاکنون از ۱۹ برابر به ۱۲ برابر کاهش یافته، گفت: با این وجود نباید به این شرایط قانع باشیم.
فاصله درآمد و هزینه به ۱۲ برابر کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از اسناد توسعه ای استان تهران که در حال برگزاری است، با بیان اینکه همه کشورها به دنبال توسعه هستند، اظهار داشت: این توسعه بدون تدقیق در ظرفیت های کشور غیرممکن است از این رو باید ظرفیت ها را شناسایی کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به سند توسعه ای استان تهران، افزود: سند آمایش به شناخت ظرفیت های استان تهران کمک می کند و ماموریت استان تهران بر مبنای آمادگی جغرافیایی را جهت توسعه کشور عنوان می کند.

وی ادامه داد: غیر از آنچه که ما به دنبال توسعه از طریق برنامه ها هستیم، این واقعیت را باید بپذیریم که با همه تنوع در ارتباط با توسعه در دو سرفصل می توانیم مبانی نظری را تلخیص کنیم.

نوبخت گفت: عده ای صرفا به دنبال توسعه و دستیابی افراد به رفاه از این طریق هستند اما اینکه ما صرفا در رهگذار توسعه بمانیم، افراد مستمند جا می مانند و افراد دارا داراتر می شوند. باید برنامه های ویژه ای تحت عنوان عدالت اجتماعی و تامین اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: باید یک رشد لازم را بیافرینیم اما اینکه فکر کنیم این رشد می تواند منشا پیشرفت شود اشتباه است و ورژن نخست تفکرات توسعه است.

نوبخت ادامه داد: ما باید در کنار رشد اقتصادی به عدالت و در کنار تولید ثروت به توزیع ثروت هم فکر کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه امروز یک سند برای مقابله با آسیب های اجتماعی رونمایی شد، گفت: تهران یک رونما و واقعیت هایی در زیر پوست دارد. در کنار توسعه استان تهران باید برای بخش آسیب های اجتماعی هم فکری می کردیم.

نوبخت با اشاره به اینکه انقلاب ما با یک تفاوت با تفکرات موجود در دنیا مطرح شد، افزود: ما  تفکر اسلامی را مطرح کردیم بنابراین اگر آسیب های اجتماعی در کشورهای دیگر وجود دارد نباید ما را نسبت به اوضاع کشور قانع کند.

وی ادامه داد: فاصله درآمدها و هزینه ها را از ابتدای انقلاب تاکنون از 19 برابر به 12 برابر رسانده ایم اما نباید قانع باشیم.

وی اظهار داشت: هر 6 ماه یک بار رهبر معظم انقلاب با ما جلسه می گذارند و در خصوص آسیب های اجتماعی توضیح می خواهند.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه انتقادات به بودجه من را خوشحال می کند، گفت: قبلا کسی از بودجه چیزی نمی دانست زیرا تنها چند تبصره ارائه می شد؛ اما ما امروز 15 جلد بودجه به مجلس تقدیم می کنیم تا همگان در جریان باشند و از این طریق به افزایش شفافیت کمک می کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: می گویید که تهران، استان برخورداری نیست ولی من در جریان همه کشور هستم، سیستان و بلوچستان، خراسان، هرمزگان و غیره؛ همه استانها نیاز به حمایت دارند.

وی تصریح کرد: یادی از مرحوم شریعتی می کنم که می گفت آنچه باعث اعتصاب، اعتراض و نارضایتی است تبعیض و فساد و فقر نیست بلکه احساس فقر و فساد و تبعیض است؛ بنده واقعیت های نامطلوب را کتمان نمی کنم اما احساسمان نسبت به این موارد بیش از چیزی است که وجود دارد و امیدواریم با یک تدبیر، عدالت را بین تمام استانها رعایت کنیم.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdchimnk.23nxkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما