تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
جالب است ۰
مدیر عامل بیمه ایران از افزایش سرمایه و تغییر قانون بیمه ثالث به عنوان اقدامات برون سازمانی در کاهش زیان انباشته نام برد.
دو اقدام کلیدی برای کاهش زیان انباشته بیمه‌ها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محسن پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران صبح امروز (سه شنبه) و در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: در سال ٩٦، شش اولویت را برای سودآوری پایدار برای شرکت به دست آوریم.

به گفته وی، کنترل نقطه سر به سر؛ شفافیت و سلامت اداری؛ وصول مطالبات و کنترل آن؛ اصلاح پرتفوی و توسعه بیمه های زندگی و مدیریت و اصول بهینه را این شش اولویت کاری بیمه ایران هستند.

پورکیانی اعلام کرد که بیمه ایران در ١۰ ماهه نخست امسال و با توجه به از دست دادن دو هزار میلیارد تومان حق بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید، ٢٩ درصد رشد در حق بیمه تولیدی داشته است.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: پرداخت خسارت در بیمه ایران در مدت مشابه تنها ٣ درصد رشد داشته و توانسته ایم نسبت خسارت را از ٧٢ درصد در پایان سال گذشته به ٦٣ درصد کاهش دهیم. امیدواریم این رقم را با چند درصد بالاتر در پایان سال به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه موفق شده ایم ١٨ درصد از مطلبات خود را از بدهکاران وصول کنیم، افزود: به دنبال ایجاد زیرساختی در بیمه ایران هستیم تا انقلابی در بیمه های زندگی ایجاد کنیم. همچنین به دنبال آن هستیم که سهم بیمه های زندگی را به جای بیمه های تکمیلی درمان به دومین رشته بیمه ایران تبدیل کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به راه اندازی مجتمع تخصصی فروش بیمه های زندگی در بیمه ایران گفت: ٣ هزار نفر برای نمایندگی بیمه های زندگی ثبت نام کرده اند و امیدوار هستیم که تا پایان سال  طبق آیین نامه ٩٦ بتوانیم ١٥۰۰ نفر را جذب کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره افزایش سرمایه بیمه ایران و تاثیر آن بر افزایش توانگری این شرکت اظهار داشت: هر ٧۰ تا ٧٢ میلیارد تومان تنها یک درصد بر توانگری بیمه ایران اضافه خواهد کرد.

پورکیانی با بیان اینکه سرمایه بیمه ایران بسیار بیشتر از فروش سهم دولت در بیمه البرز باید افزایش یابد، افزود: تاثیر اصلی بر توانگری بیمه ایران را زیان انباشته دارد و برای رفع این موضوع نیاز به دو دسته اقدام درون و برون سازمانی داریم.

مدیرعامل بیمه ایران از افزایش سرمایه و تغییر قانون بیمه ثالث به عنوان اقدامات برون سازمانی در کاهش زیان انباشته نام برد و اظهار داشت: بیمه ایران مجبور به فروش بیمه ثالث است و حق انتخاب ریسک ندارد.

وی با برشمردن ریسک های مختلف شرکت های بیمه از جمله ریسک نقدینگی، اعتباری و بیمه گری تصریح کرد: ٩٩.٥ درصد از ریسک شرکت های بیمه از محل ریسک بیمه گری است و نیم درصد آن به سایر ریسک ها مربوط می شود.

پورکیانی گفت: در حال حاضر٨۰ درصد ریسک بیمه گری بیمه ایران مربوط به بیمه ثالث و ١٩ درصد دیگر به بیمه های درمان مربوط است و ما رقم ریسک بیمه درمان در بیمه ایران را به ٩ درصد در سال جاری کاهش دادیم.

وی پاشنه آشیل صنعت بیمه و بیمه ایران را بیمه ثالث عنوان کرد و گفت برای کاهش ریسک بیمه ثالث نیازمند کمک دولت و مجلس هستیم. پورکیانی همچنین درباره تاثیر کاهش سود بانکی بر بیمه ایران اظهار داشت: براساس قانون ٣۰ درصد از سرمایه شرکت های بیمه باید به شکل نقدی در بانک ها سپرده شود ولی ما خواستار اصلاح آیین نامه ٦۰ در خصوص سرمایه گذاری هستیم.

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به عملکرد بیمه ایران در سال 96 گفت: تکالیف حاکمیت به بیمه ایران با اصول بنگاه داری در تضاد است اما تلاش کردیم تعادل ایجاد کنیم. وی افزود: 4500 میلیارد تومان طلب داشتیم که 60 درصد آن مربوط به بیمه گزاران بزرگ است که تاکنون 18 درصد این مطالبات را وصول کردیم.

پورکیانی اظهار داشت: سایپا حدود ١5۰۰ میلیارد تومان به صنعت بیمه بدهکار است. وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید تاکنون ٥۰ درصد از بدهی خود به بیمه ایران را پرداخت کرده اند، ادامه داد: بنیاد شهید حدود ١۰۰۰ میلیارد تومان دیگر به بیمه ایران بدهکار است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaimny.49nee15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما