تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
جالب است ۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

افزایش ۲۰درصدی حقوق کارگران در دستور کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تصویب افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران در حال پیگیری است تا فاصله‌ بین حداقل معیشت با حداقل دستمزد در جامعه کارگری به کمترین میزان کاهش پیدا کند.
افزایش ۲۰درصدی حقوق کارگران در دستور کار
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد شریعتمداری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: میان کارگر، کارفرما و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد بحث‌های سال آینده تفاهم وجود دارد و همانطور که اعلام شده در لایحه تقدیمی به مجلس 20 درصد متوسط رشد دستمزد کارگران را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: مقرر شده که از سال آینده افراد دارای درآمد ثابت مانند حقوق کارمندی و کارگری که در جریان تحریم‌های ظالمانه دشمنان، از بار و فشار بیشتری در رنج هستند را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: توجه به حداقل دستمزد، توجه به سبدهای معیشتی و ارائه خدمات دیگری به کارمندان و کارگران مانند پوشش دادن بیشتر بیمه بیکاری برای واحدهایی که به هر دلیلی از فعالیت خارج می‌شوند در دستور کار است.

فاصله بین حداقل معیشت و حداقل دستمزد کارگران کاهش پیدا کند

وی با اشاره به اینکه  تلاش ما بر این است تا فاصله‌ بین حداقل معیشت با حداقل دستمزد در جامعه کارگری به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند، ادامه داد: یک توافق کلی انجام شده که این افزایش حقوق دارای یک جزء ثابت باشدتا فاصله‌ حداقل دستمزد در این جامعه‌ بزرگ را تا حدودی کاهش بدهد.

شریعتمداری اضافه کرد:  2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای حدود 250 هزار نفر کارگری که به دلایل مختلف مانند تعطیلی واحدهای تولیدی از کار بیکار شده‌اند مقرر شده است تا بیمه بیکاری برای دوره‌های موقتی که بعضی واحدهای تولیدی از کار خارج می‌شوند قوی‌تر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: امسال کارگران به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها با مشکلات زیادی مواجه بودند و چون نمی توانستیم در میانه سال  دستمزدها را بالا ببریم  سختی‌های زیادی را متحمل شدند، در این راستا با جامعه‌ کارفرمایی مذاکرات زیادی داشتیم که حتی المقدور به کارگران خدمات بیشتری ارائه کنند.

وی گفت: شورای عالی کار هم برای سال آتی در یک تفاهم سه‌جانبه که در آن کارگر، کارفرما و دولت نمایندگانشان سهیم هستند در مورد دستمزد سال آتی تصمیم‌گیری نهایی خواهد کرد.

کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند

شریعتمداری افزود: امروز مرکز اورژانس بیمارستان غرضی اصفهان در یکی از نقاط پرجمعیت شهر که نیاز به خدمات‌دهی بیشتری دارد افتتاح‌ شد، به این بیمارستان در حدود دو هزار  و 100 متر فضای جدید اضافه شده و برای ساخت و ساز و تجهیز آن حدود پنج میلیارد تومان هزینه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: برای کودکان تخت‌های ویژه کودکان در این مرکز وجود دارد که بسیار ارزشمند است هرچند که با گسترش جمعیت در این نقطه ما نیاز به خدمات بیشتری هم داریم، به ویژه اینکه اصفهان کلان‌شهر محسوب می‌شود و جمعیت زیادی در خود جای داده است.

شریعتمداری با اشاره به اهمیت ارائه خدمات تأمین اجتماعی به ویژه به قشر کارگر ابراز داشت: کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند و ارائه خدمات در حوزه کارگری در واقع حوزه تخصصی سازمان تأمین اجتماعی است که در حد خودش باید سرویس لازم را به این قشر ارائه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: افتتاح درمانگاه تخصصی در منطقه تیران و کرون با اعتبار حدود 15 میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه های امروز است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccspq0.2bq1x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما