تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲
جالب است ۰
در پایان معاملاتت امروز روی داد:

عقب‌گرد ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

امروز بورس تهران با غلبه عرضه بر تقاضای سهام و اصلاح قیمت‌ها با قرمز پوش شدن دسته جمعی نماگرهای منتخب این بازار بود. شاخص کل بورس تهران هم ۲۵۰۰ واحد افت کرد.
عقب‌گرد ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 14 بهمن ماه 97 با کاهش 2500 واحدی به رقم 157 هزار و 355 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 485 واحدی عدد 29 هزار و 305  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2948 واحدی به رقم  172 هزار و 29 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 1939 واحدی به رقم 116 هزار و 980 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 4516 واحدی عدد 308 هزار و 384 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 31 واحدی بر روی رقم یک هزار و 909 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های آلومینیوم ایران با 18واحد و پتروشیمی فناوران با 9 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 7 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 152واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 134واحد و بانک ملت با 131 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 442 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 704 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 166 هزار و 975 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته‌بندی ایران، سیمان مجد خواف، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سیمان خزر، نیروکلر، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی کارتن ایران، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، کاشی سعدی، تولیدات پتروشیمی قاعد بصیر، متوقف شدند.

امروز همچنین 17 درصد از سهام سرمایه‌گذاری نیرو از سوی شرکت سرمایه‌گذاری ایران به صورت یکجا و نقد یا شرایطی به قیمت پایه هر سهم 132 تومان روانه میز فروش معاملات بلوکی بورس تهران شد که خریداری نداشت.

امروز همچنین نماد معاملاتی لامیران با توجه به تغییرات 20 درصد سهام، برای مدت 60 دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 100 میلیون سهم بانک تجارت به ارزش بیش از 17 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین کمتر از 50 میلیون سهم تامین سرمایه لوتوس پارسیان به ارزش 11 و نیم میلیارد تومان معاملات درون گروهی را تجربه کرد.

در فولاد مبارکه نیز بیش از 18 و نیم میلیون سهم به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده نظاره‌گر بود و بیش از 14 میلیون سهم فروسیلیس ایران به ارزش کمتر از 11 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات کم حجم را تجربه کرد که بی‌انگیزگی و کمبود نقدینگی در گردش در روند معاملات امروز باعث شد تا غلبه عرضه بر تقاضای سهام به اوج خود برسد.در عین حال لزوم اصلاح قیمت سهام در بازار کم حجم امروز به قرمز پوش شدن دسته جمعی نماگرهای منتخب این بازار انجامید. بازاری که حتی در تک سهم‌ها نیز بورس‌بازها به دنبال نقد کردن بازدهی‌های شناسایی شده بودند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch6knk.23nxwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما