تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
جالب است ۰
عضو کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد داد:

لزوم افزایش ۲۰تا ۵۰درصدی حقوق اقشار کم درآمد

باید در سال آینده حقوق اقشار کم درآمد متناسب با تورم افزایش یابد.
لزوم افزایش ۲۰تا ۵۰درصدی حقوق اقشار کم درآمد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سیدمهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش حقوق در سال آینده و روش پلکانی اعمال شده در سال 97، گفت: با سبک پلکانی افزایش حقوق که در سال 97 اجرا شد موافق نیستم، با این حال معتقدم باید افزایش حقوق تمام اقشار با توجه به نرخ تورم باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس با اشاره به عدم امکان افزایش حقوق ها متناسب با نرخ تورم سال 98، اظهار داشت: اکنون که نمی توانیم قد و قواره تورم حقوق ها را افزایش دهیم باید حقوق های زیر خط فقر که بسیاری از کارمندان را شامل می شود، بیشتر از 20 درصد افزایش یابد.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در  مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش بیشتر حقوق های پایین تر نبایدبه منزله عدم افزایش حقوق های بالاتر باشد، بلکه باید حقوق افراد آسیب پذیر افزایش بیشتری به نسبت حقوق ها بالا باشد، به عبارتی حداقل افزایش حقوق ها در سال آینده باید 20 درصد در نظر گرفته شود.

وی در این باره که دولت منبع لازم برای افزایش حقوق بیشتر از 20 درصد را پیش بینی نکرده است، گفت: این که دولت نمی تواند حقوق را متناسب با تورم افزایش دهد ایراد محسوب می شود، دولت باید با برنامه ای هوشمند متناسب با میزان تورم افزایش حقوق ها را پیش بینی کند.

فرشادان در ادامه با بیان اینکه پیشنهادی برای افزایش حقوق ها بین 20 تا 50 درصد را دارد، توضیح داد: هر چند اجرای این پیشنهاد با لایحه بودجه دولت ممکن نیست اما باید افزایش حقوق هوشمندانه اتفاق بیفتد تا متناسب با تورم باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: فلسفه و الزام افزایش حقوق این است که دولت ها تورم سال آینده را پیش بینی کند و متناسب با آن حقوق ها را افزایش دهد، اکنون که امکان آن وجود ندارد همه حقوق ها متناسب باتورم سال آینده افزایش پیدا کند باید افزایش حقوق ها بالا حداقل 20 درصد باشد و حقوق های پایین و بازنشستگان متناسب با تورم سال باشد.

باید حقوق اقشار ضعیف جامعه متناسب با تورم باشد و افزایش حقوق های بالا حداقل 20 درصد لحاظ شود تا بتوان شرایط را برای مردم متناسب کرد.
وی با بیان اینکه اگر حقوق اقشار کم درآمد متناسب باتورم نباشد این قشر آسیب می بیند، بیان داشت: دولت در بودجه سال 98 مکانیزم های خوبی برای کمک به اقشار کم درآمد پیش بینی کرده است به طور مثال 14 میلیارددلار به کالاهای اساسی،دارو ومواد اولیه اختصاص پیدا کرده است.

فرشادان افزود: همچنین اعتبار برای رفع فقر مطلق در کمیسیون تلفیق 20 درصد افزایش یافت و از رقم 7 هزار میلیارد تومان به 8 هزار و 400 میلیارد تومان رسید، از سوی دیگر برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کارهایی انجام شده، به طور مثال به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای وام قرض الحسنه در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به افزایش وام ازدواج به 30 میلیون تومان، تاکید کرد: باوجود این اقدمات، باید حقوق اقشار ضعیف جامعه متناسب با تورم باشد و افزایش حقوق های بالا حداقل 20 درصد لحاظ شود تا بتوان شرایط را برای مردم متناسب کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcauyny.49nea15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما