تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
جالب است ۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بازار سرمایه را از ساز وکارهای اثرگذار اقتصاد برشمرد و گفت: ابزارهای منتشر شده در بازار سرمایه ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد کشور است که می‌تواند بسیاری از نیازهای دولت و بنگاه‌های اقتصادی را پوشش دهد.
توسعه حوزه عمل بازار سرمایه در بودجه ۹۸
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی درباره نقش بازار سرمایه در بودجه سال آینده گفت: بازار سرمایه به دلیل وظیفه تامین مالی، یکی از ساز وکارهای اثرگذار بخش اقتصاد محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه در سال‌های اخیر در زمینه توسعه ابزارها و تامین مالی شرکت‌ها گام های رو به جلویی برداشته است، افزود: امروز شاهدیم که شرکت‌ها با اطمینان می توانند برای تامین مالی، توسعه فعالیت‌ها و پیشبرد اهداف تخصصی خود به بازار سرمایه مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  افزود: دولت قصد دارد از مسیر بازارپذیر کردن بدهی‌های خود، اقدام به تعمیق بازار کند و این مساله در لایحه بودجه 98 به خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابلی توجهی از منابع مالی در اختیار دولت قرار گرفته است و ایجاد بازار بدهی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم محسوب شود که با توسعه منابع مالی به تمام بخش‌ها و فعالیت‌ها کمک می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در بودجه سال 98 حوزه عمل بازار سرمایه گسترش یافته است، اظهار داشت: دولت و مجلس به بازار بدهی به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین ظرفیت های بازار سرمایه کشور در بودجه 98 نگاه ویژه ای دارند.

پورابراهیمی تصریح کرد : باید به این نکته توجه داشت ابزارهایی که از سوی بازار سرمایه منتشر می‌شود، ظرفیتی برای اقتصاد کشور است که می‌تواند بسیاری از نیازهای دولت و بنگاه‌های اقتصادی را پوشش دهد.

وی مجموع رقم پیشنهادی دولت در لایحه را مبنای کار مجلس برای درآمدهای حاصل از فروش سهام شرکت های دولتی و نیز انتشار اوراق بهادار اعلام کرد و گفت: مجموع درآمد پیشنهادی دولت از محل انتشار ابزارهای مالی و فروش سهام شرکت های دولتی حدود 30 هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن از محل انتشار اوراق بهادار تامین خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده که حدود 5 هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام شرکت های دولتی درآمد کسب کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchiknk.23nxmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما