تاریخ انتشار :شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۸
جالب است ۰
براساس گزارش سازمان ملل در ۱۷ سال گذشته با وجود تحریم، ترور و جنگ تحمیلی، کشور در حوزه توسعه انسانی ۳۸ درصد رشد یافته است.
از نظر اقتصادی هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان هستیم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،«محمدباقر نوبخت»  در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت 10 هزار واحد مسکونی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب در روستاهای استان کرمان در محل سازمان برنامه و بودجه، گفت: کمتر از دو هفته دیگر دهه پنجاه نظام جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد؛ در 40 سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون توسعه، هدف مشترک و معیاری برای رتبه بندی کردن کشورهاست، افزود: آخرین تعریف توسعه و مبنای عمل توسعه انسانی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآوری گفت: آموزش، بهداشت و درآمدسرانه کشور سه شاخص توسعه انسانی است و سازمان ملل براساس این معیارها کشورها را رتبه بندی می کند.
نوبخت ادامه داد: در حالی وارد دهه 50 انقلاب شده ایم که در هر سه شاخص و در نهایت توسعه انسانی موفق بودیم؛ در بازه صفر تا یک رتبه توسعه انسانی از نیم درصد به 0.8 درصد رسیده است و در رتبه بالای توسعه انسانی قرار گرفتیم.
وی اظهارداشت: از نظر زیرساخت ها، فعالیت های علمی و رشد علمی در رتبه نخست و از نگاه فناوری های نو و فضایی در رتبه دوم منطقه هستیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآورشد: برپایه آخرین آمار صندوق بین المللی پول، از نظر اقتصادی هجدهمین اقتصاد بزرگ جهانیم و پیش بینی شده تا سال 2021 در جایگاه پانزدهم قرار خواهیم گرفت.
نوبخت با بیان اینکه ایران همچنان رو به پیشرفت است، گفت: پیشرفت خود را تنها در آبادانی شهرها نمی دانیم و روستاها نیز موردنظرند؛ در سفر به کرمان شاهد بودیم که کاستی هایی در مسکن جنوب کرمان وجود دارد.
وی ادامه داد: براین اساس در قالب تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد تا 10 هزار واحد مسکونی در مدت یک سال در جنوب استان کرمان ساخته و کپرها تا حدودی جمع آوری شود.
نوبخت تصریح کرد: مشکلات مختص کرمان نیست بلکه برای مناطقی همچون هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و حتی اطراف شهرهای بزرگ نیاز به برنامه ریزی داریم.
رئیس کمته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: مشارکت سازمان برنامه و بودجه برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی در جنوب استان کرمان اقدام مناسب و خبر خوبی در ایام دهه فجر است.
«پرویز فتاح»، انتخاب این تعداد واحد مسکونی را حاصل بررسی ها برای نیاز مردم منطقه دانست و گفت: این طرح استثنایی است زیرا بدون آورده مردم و وام، تحویل مردم می شود.
وی با استقبال از این طرح برای ساخت واحدهای مسکونی در جنوب کرمان، گفت: کمیته امداد آماده تعامل برای ساخت واحدهای مسکونی در دیگر مناطق با این شیوه است.
همچنین «علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: امضای این تفاهم نامه پس از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به کرمان و زمان کوتاه تحویل این واحدها، از ویژگی های طرح یاد شده است.
وی افزود: به جز این این طرح، گام بعدی باید در زمینه معیشت مردم منطقه باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfymdj.w6d0vagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما