تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
جالب است ۰
عضو هیئت مدیره شرکت بورس تهران عنوان کرد:

احتمال پنج عرضه اولیه در بورس تهران

بازار سرمایه بسیار حساس است و همه اتفاقاتی که در فضای اقتصاد کلان و محیط اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی کشور اتفاق می افتد بر روی این بازار اثر دارد.
احتمال پنج عرضه اولیه در بورس تهران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی امین تفرشی، عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه عملکرد بازار سرمایه ایران محصول حوادث و اتفاقات موجود در فضای بین المللی و داخلی است، گفت: طی 9 ماه گذشته بیم ها و امیدهایی در بازار سرمایه وجود داشت که همگی مرتبط با فضاهای اشاره شده بود. برای مثال زمانی که موضوع قطع خرید نفت از ایران مطرح شد، نگرانی هایی را به وجود آورد اما پس از آنکه مشخص شد تهدیدات آمریکا نمی تواند تاثیر چندانی بر روند فروش داشته باشد، فضای بازار سرمایه به همان نسبت آرام شد.

وی ادامه داد: همچنین برخی تحولات در بازارهای کالایی جهان مانند کاهش قیمت نفت یا کامودیتی ها به طریق اولی بر روی شرکت های بورسی که با این نوع کالاها مرتبط بودند، اثرگذار بود. در حقیقت می توان گفت که بازار سرمایه طی 9 ماه گذشته در فضایی از بیم و امیدهای تحولات داخلی و خارجی مسیر خود را ادامه داد.

عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران به روند بازار سرمایه تا پایان سال اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی، به نظر نمی رسد که شوک شدیدی طی سه ماه آینده پیش روی بازار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی روزها با تحولات رخ داده در فضای بین المللی و داخلی، شاهد روزهای  منفی یا مثبت هستیم و در مجموع بازار روند طبیعی خود را طی می کند.

علی امین تفرشی با اشاره به صنایع پیشرو بازار گفت: صنعت بانکی تا حدودی می تواند خود را از فشارهای موجود رها کند و ما احتمالا شاهد بهبود ملایمی در وضعیت این صنعت خواهیم بود. برای پیش بینی شرایط مابقی صنایع نیز باید وضعیت بورس های کالایی دنیا را بررسی کرد. برای مثال بازارهای بین المللی دنیا نقش مهمی در روند قیمت سهام شرکت های فولادی داخلی دارد.

وی افزود: اگر روند فروش شرکت هایی که محصولات پتروشیمی تولید می کنند، ادامه داشته باشد و یا اینکه تغییرات کاهشی چشمگیری نداشته باشند، احتمالا تا پایان سال مورد توجه بازار خواهند بود. چنانچه روند فروش این شرکت ها مستمر پیش رود، با توجه به ارز آوری و همچنین ارزش افزوده مناسبی که دارند. می توانند مورد اقبال بازار باشند. در عین حال، اگر قیمت نفت روند متعادل خود را به طرف بالا ادامه دهد، محصولات پالایشگاهی هم شرایط مناسبی خواهند داشت.

عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص عرضه های اولیه بورس تهران گفت: شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای عرضه اولیه حداقل 5 مورد مشخص تا پایان سال پیش بینی کرده است و اهتمام جدی وجود دارد که این 5 مورد عرضه، حتما انجام شود و فروشگاه های افق کورش، پتروشیمی نوری و سه شرکت دیگر در انتظار عرضه اولیه هستند.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc11q0.2bqis8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما