تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
امروز یک میلیون بشکه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران رأس ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در رینگ بین الملل بازار فیزیکی عرضه خواهد شد.
امروز سومین مرحله از عرضه نفت در بورس انرژی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،امروز  یک میلیون بشکه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران به قیمت پایه هر بشکه 52.42 دلار پرمیوم رأس ساعت 14 و 30 دقیقه در رینگ بین الملل بازار فیزیکی عرضه خواهد شد.

امکان تسویه حساب با ارزهای بین‎المللی و  امکان تسویه کامل با ارز ریال ایران با نرخ سنا از تفاوت‎های  سومین مرحله از عرضه نفت در بورس است.همچنین دوره تسویه حساب معاملات نیز از 60 به 90 روز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در مرحله نخست عرضه نفت خام در بورس انرژی(ششم آبان‌ماه)، یک میلیون بشکه نفت با قیمت پایه 79 دلار و 15 سنت عرضه و 280 هزار بشکه نفت با قیمت 74 دلار و 85 سنت برای هر بشکه معامله شد. در مرحله دوم (یکشنبه، 20 آبان‌ماه) نیز نفت با قیمت پایه 71 دلار و 59 سنت روی تابلوی معاملات رفت و سرانجام تمام 700 هزار بشکه نفت خام عرضه شده  با قیمت 64 دلار و 97 سنت معامله شد.

با دو مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران،  980 هزار بشکه نفت خام معامله شد.

عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران در راستای تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفت و پیش از این حدود یک میلیون بشکه نفت از طریق بورس عرضه شده است.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc4iq0.2bqim8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما