تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۷
جالب است ۰
معاون فروش شرکت جی اس اس از آماده‌سازی زیرساخت‌ها در کشور برای بهره‌برداری از فناوری بلاک‌چین در صنعت بانکداری خبر داد و گفت: استفاده درست از این فناوری در کشور منجر به تحول صنعت بانکداری می‌شود.
تحول در صنعت بانکداری با بهره‌گیری از بلاک‌چین
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی‌رضا نوبخت در خصوص جایگاه فناوری بلاک چین در نظام بانکداری کشور گفت: بلاک چین دانش و فناوری است که در چند سال گذشته به کمک تمام صنایع در کشورهای مختلف پیشرفته دنیا آمده و در بازارهای هدف بهره‌برداری مناسبی از آن، شده است.

وی افزود: اما بلاک چین به دلیل برخی ملاحظات و محدودیت‌های موجود در کشور تاکنون مورد توجه جدی قرار نگرفته بود، ولی در حال حاضر به دلیل توسعه فناوری‌های نوین در کشور، دستگاه‌های اجرایی به این نتیجه رسیده‌اند که بلاک چین پتانسیل خوبی برای ایجاد ارزش‌افزوده و کاهش هزینه‌ها در تمام صنایع به خصوص صنعت بانکداری دارد.

رییس هیات‌ مدیره شرکت اسوه در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه اقداماتی در کشور برای بهره‌گیری از فناوری بلاک چین شده است، تصریح کرد: سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به خصوص در حوزه بانکداری و پرداخت درصدد آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای بهره‌گیری از این فناوری هستند، اما به دلیل جدید بودن بلاک چین تمام فعالیت‌ها در این بخش به‌ صورت آزمایشی است.

نوبخت در خصوص جایگاه ایران در انقلاب بلاک چین گفت: اگر از این فناوری درست و به‌ موقع استفاده شود می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بزرگ در صنعت بانکی ایران شود، البته تحقق این امر، مشروط بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در بهره‌گیری از این فناوری است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جی اس اس در حوزه بلاک چین و ارزهای رمزنگار، یادآور شد: این شرکت در نمایشگاه سیملس 2018 در کشور دبی به‌ عنوان اولین شرکت از دستگاهی با قابلیت خرید و فروش ارزهای رمزنگاری‌شده به‌ صورت آنلاین رونمایی کرد که با استقبال بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی ها قرار گرفت.

نوبخت تاکید کرد: در آن برهه از زمان با توجه به ممنوعیت خرید و فروش ارز رمزها در کشور امکان بهره‌گیری از این دستگاه در کشور وجود نداشت و به این دلیل این شرکت تاکنون از ارائه این دستگاه به شبکه بانکی کشور بازمانده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تغییراتی که درسیاست های کلان و رویکرد نظام بانکداری کشور در خصوص فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری‌شده در حال انجام است، بتوانیم با ارائه دستاوردهای خود به صنعت بانکداری زمینه تغییرات بزرگ در این بخش را فراهم کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaauny.49num15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین تا آخر فروردین ماه 1402
بالای 30 هزار دلار
زیر 20 هزار دلار
آخرین عناوین