کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر مثبت گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها در بورس

25 دی 1397 ساعت 12:35

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی که فعالان بازار سهام از گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها دارند، احتمالا باید شاهد رشد نسبی قیمت‌ها در بسیاری از شرکت‌ها باشیم.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،منصور کریمی با اشاره به اینکه در این روزها بازار سرمایه از شرایط متعالی برخوردار است و به روند طبیعی خود ادامه می‌دهد، گفت: در این شرایط سرمایه‌گذاران تحت تاثیر خبرهای مختلف سمت و سوی خرید و فروش خود را تغییر می‌دهند که از جمله این موارد می‌توان به افزایش رسمی قیمت خودرو و تاثیر آن بر افزایش قیمت سهام شرکت‌های حاضر در این صنعت اشاره کرد؛ که البته این شرایط کوتاه مدت است و رشد یا افت شاخص بورس و نمادهای مختلف نمی‌تواند پایدار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر یکی از موضوعاتی که مورد توجه معامله‌گران است، موضوعات مربوط به بودجه سال آینده می‌باشد که اثر خود را بر صنایع به صورت کوتاه مدت و میان مدت خواهد گذاشت.

کریمی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد توجه این روزهای معامله‌گران در تالار شیشه‌ای گزارش‌های 9 ماهه شرکت‌ها است که می‌تواند بر معاملات بازار سهام اثرگذار باشد. وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی که فعالان بازار سرمایه از این گزاراش‌ها دارند، به نظر می‌سد شاهد رشد نسبی قیمت‌ها در بسیاری از شرکت‌ها و ورود موج جدید تقاضا باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تصریح کرد: با این اوصاف نباید تا پایان سال انتظار رشد ممتد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها را داشت و همان‌گونه که اشاره شد، رشد و افت‌های بازار سهام تا پایان سال کوتاه مدت و گذرا خواهد بود، مگر این که اتفاق مثبت یا منفی مهمی در زمینه‌های مختلف رخ دهد.

وی گفت: علاوه بر این موضوعات بخش قابل توجهی از عملکرد بازار سرمایه تحت تاثیر قیمت جهانی کامودیتی‌ها و نرخ ارز است؛ ضمن این که به این موضوعات باید تحولات بین‌المللی و نیز نوسان قیمت نفت را اضافه کرد. بنابراین پیش‌بینی آینده بازار سرمایه بسته به این موارد تا حدودی دشوار است.


کد مطلب: 42174

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/42174/تاثیر-مثبت-گزارش-های-۹-ماهه-شرکت-ها-بورس

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir