تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
جالب است ۰
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸، از پیش‌بینی رییس سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ٩٨ خبر داد.
پیش‌بینی نوبخت برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ٩٨
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمود نگهبان سلامی با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون تلفیق با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، همتی رییس کل بانک مرکزی و زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: در این جلسه دکتر نوبخت سه هدف اصلی بودجه را اشتغال، کاهش فقر مطلق و مهار تورم دانست.

وی افزود: آقای دکتر نوبخت همچنین گفت 65300 میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون و هفتاد و هفت هزار شغل در سال 98 در نظر گرفته شده و همچنین 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی و دارو .. پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس اضافه کرد: آقای دکتر همتی نیز پیرامون نحوه و میزان تامین ارز مورد نیاز کشور توسط بانک مرکزی مطالبی را عنوان کرد و آقای مهندس زنگنه هم مواردی را در مورد درآمدهای نفتی و میزان فروش نفت مطرح کرد.

نگهبان با اشاره به پیش بینی لایحه بودجه سال 98 در دو سقف، گفت: سقف اول 407 هزار میلیارد تومان و سقف دوم 447 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در این لایحه منابع شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک ها 72 درصد، درآمدهای اختصاصی دولت 4 درصد و منابع عمومی دولت 24 درصد است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 یادآور شد: در این لایحه اعتبارات هزینه‌ای ٣٢۰ هزار میلیارد تومان، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای 62 هزار میلیارد تومان و اعتبارات تملک دارایی مالی 25 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه درآمدهای مالیاتی 126 هزار میلیارد تومان، صادرات رسمی نفتی یک ونیم میلیون بشکه در روز، سهم صندوق توسعه ملی 20 درصد و متوسط قابل وصول هر بشکه نفت صادراتی 54 دلار در نظر گرفته شده است. همچنین نرخ تسعیر ارز کالاهای اساسی 4200 تومان و متوسط نرخ ارز 5544 تومان پیش‌بینی شده و 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی و کشاورزی در نظر گرفته شده است.

نگهبان ادامه داد: در لایحه بودجه 98، درآمدهای عمومی 208 هزار میلیارد تومان، واگذاری دارایی های سرمایه ای 148 هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های مالی 51 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، حمایت از تولید و اشتغال، توجه ویژه به فرهنگ و افزایش پایداری بودجه در مقابل تحریم ها و شوک‌ها را از ویژگی‌های لایحه بودجه در شرایط تحریمی عنوان کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcau6ny.49nuu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما