تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
افزایش ماندگاری سپرده‌ها در بانک‌ها

کنترل سرعت گردش نقدینگی

کارشناس مسائل اقتصادی اعلام کرد: ماه‌شمار شدن سود سپرده‌ها سرعت گردش نقدینگی را کنترل می‌کند.
کنترل سرعت گردش نقدینگی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهدی تقوی  درباره تاثیرات ماه‌شمار شدن سود سپرده‌های بانکی گفت:‌ هر تدبیری که بانک مرکزی به منظور هدایت نقدینگی به سمت بانک‌ها و ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی بیاندیشد در نهایت به نفع اقتصاد ایران خواهد بود منوط به آنکه این سپرده‌ها تبدیل به تسهیلاتی شود و به واحدهای تولیدی که فعالیت‌های مولد اقتصادی انجام می‌شود ارایه دهد.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که سود روزشمار به سپرده‌ها پرداخت شود و این رقابت غیرقانونی بانک‌ها برای پرداخت سود بوده و این بخشنامه در تلاش است تا این روند غیرمتعارف را اصلاح کند.

وی افزود: کارآفرینان باید بتوانند از نقدینگی که در بانک‌ها سپرده می‌شوند بهره‌مند شوند و این راهکار که چگونه می‌توان سپرده‌ها را به مجرای تولید هدایت کرد نیاز به برنامه‌ریزی و سیاستگذاری از سوی مسئولان کشور و بانک مرکزی دارد. تقوی گفت:‌ اگر بانک مرکزی تدابیری در نظر بگیرد که ماندگاری سپرده‌ها را نزد بانک‌ها افزایش دهد می‌تواند دستاوردهای مثبتی برای اقتصاد به همراه داشته باشد.

تقوی افزود: بنگاه‌ها، شرکت‌ها و واحدهای تولیدی که فعالیت مولد اقتصادی دارند باید با شرایط و امتیازات ویژه‌تری از تسهیلات بانکی بهره بگیرند و این امر نیازمند آن است که سپرده‌ها در بانک‌ها سرمایه گذاری شود و بانک‌ها نیز این دغدغه را داشته باشند تا به این فعالان تسیهلات ارایه دهند. تقوی گفت:‌ نقدینگی باید مسیری را طی کند که منجر به هدایت به سرمایه برای توسعه واحدهای تولیدی شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchzznk.23nivdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما