تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
جالب است ۰
قائم مقام اسبق بانک مرکزی با بیان این که پیش شرط های لازم برای حذف صفر از پول ملی وجود ندارد گفت: مطرح کردن مسئله حذف صفر در شرایط فعلی به نوعی سرگرم کردن مردم و رسانه‌هاست تا از مسائل اصلی و کلیدی غافل شوند.
پیش شرط‎های حذف صفر پول ملی هنوز وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حیدر مستخدمین حسینی، قائم مقام اسبق بانک مرکزی، در مصاحبه با رادیو در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی بزرگتری وجود دارد که با حذف صفر از پول ملی نمی توان آن را حل کرد و در شرایط کنونی مسئولان بانک مرکزی باید از این فرعیات گذر کرده و به مسائل اصلی اقتصاد بپردازند.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم دو عامل کلیدی بدهی های بالای دولت ها و همچنین افزایش نرخ تورم موجب شد که حذف صفر از واحد پولی مورد توجه قرار بگیرد و تاکنون نیز 50 کشور اقدام به این امر کرده اند که در برخی از کشورها نیز حذف 6 صفر از پول ملی صورت گرفته است.

مستخدمین حسینی ادامه داد: باید بازارهای اقتصادی در تعادل قرار بگیرند، اصلاح نظام بانکی انجام شود، جلوگیری از ایجاد نقدینگی های جدید و هدایت نقدینگی موجود به سمت بازارهای مولد صورت بگیرد، زیرا این مسائل در واقع از زیرساخت های حذف صفر از پول ملی هستند.

قائم مقام اسبق بانک مرکزی توضیح داد: مطرح کردن مسئله حذف صفر در شرایط فعلی به نوعی سرگرم کردن مردم و رسانه هاست تا از مسائل اصلی و کلیدی غافل شوند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که فضای کسب و کار بهبود پیدا نکند و محدودیت های موجود در این فضا توسط دولت و مجلس رفع نشود و در خصوص مسائل مربوط به تورم و افزایش سطح عمومی قیمت ها چاره اندیشی نشود، حذف صفر از پولی هیچ کمکی به اقتصاد نخواهد کرد.

مستخدمین حسینی بیان کرد: بودجه 98 نشان می دهد که دوباره به دوره رکود تورمی وارد خواهیم شد لذا باید در ابتدا اقتصاد از رکود خارج شده و شرایط برای رونق اقتصادی آماده شود، چراکه در غیر این صورت حذف صفر از پول ملی تنها هزینه هایی را بر روش مردم می گذارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb9gba.rhb5zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما