تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱
جالب است ۰
مسابقه "معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران" با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی یکی از راه‌های توسعۀ بازار سرمایه است که توسط ابزارهای جدید مالی به عموم مردم و متخصصان معرفی می‌شود.
مفاهیم کلیدی در معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شیوۀ مسابقه نیز یکی از ابزارهای آموزشی و توسعۀ فرهنگی به حساب می‌آید. در ذیل مهم‌ترین مفاهیم کلیدی معاملات الگوریتمی تعریف می‌شوند.

معاملات الگوریتمی: معاملات الگوریتمی (یا به‌اصطلاح معاملات خودکار، معاملات جعبه سیاه یا صرفاً algo trading)، فرایند استفاده از برنامه‌های کامپیوتری است که برای تبعیت از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های تعریف شده (همان الگوریتم) جهت اجرای معاملات سودآور، با سرعت و فرکانسی که برای معامله‌گر انسانی غیرممکن است، برنامه‌نویسی شده‌اند.

سفارش الگوریتمی پربسامد: سفارش‌های پربسامد، سفارش‌هایی هستند که برای یک مشتری و یک نماد (مستقل از روش تولید سفارش)، با فاصله زمانی حداکثر یک ثانیه به هسته معاملات ارسال می‌شوند.

دسترسی برخط بازار: فرایندی است که طی آن، سفارش‌های خرید و فروش و همچنین عملیات تغییر یا انصراف از آن‌ها توسط مشتری ازطریق زیرساخت دسترسی برخط بازار جهت اجرا به سامانه معاملاتی ارسال می‌شود.

زیرساخت دسترسی برخط بازار: زیر ساخت الکترونیکی است که به‌منظور دسترسی برخط به بازار توسط عضو استقرار یافته و استفاده می‌شود.

سامانة معاملاتی: سیستم رایانه‌ای است که دریافت سفارش‌های خرید و فروش، تطبیق سفارش‌ها و درنهایت اجرای سفارش‌ها از طریق آن صورت می‌گیرد.

واسط کاربری (UI) زیرساخت دستر سی برخط: واسط گرافیکی است که جهت تعامل مشتری با زیرساخت

دسترسی برخط استفاده می‌شود.

شناسه الگوریتم: کد منحصر به ‌فرد به ‌ازای هر الگوریتم در سطح هر عضو خواهد بود.

شناسهAPI : در صورتی که امکانات زیرساخت دسترسی برخط به صورت API توسط عضو در اختیار سرویس‌گیرنده قرار داده می شود، لازم است برای هر سرویس‌گیرنده شناسه منحصربه‌فردی در نظر گرفته شود که به آن "شناسه API" گفته می‌شود.

برچسب معاملات الگوریتمی: کد منحصربه‌فرد مشخص‌کنندۀ نوع سفارشی است که ازطریق الگوریتم به هسته معاملات ارسال می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcex78e.jh8wpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما