تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقبال سهامداران به گروه بانکی، دلیل این اتفاق را جذابیت درآمدهای تکرارناپذیر حاصل ازافزایش نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانکها و افزایش سرمایه شرکت‌های این گروه دانست.
دلایل اقبال سهامداران به سهام گروه بانکی چیست؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمود آقایی با اشاره به اینکه این روزها معاملات بازار سهام از تعادل برخوردار است، گفت: بسته به خبرهای مثبت و منفی که به بازار می‌رسد شاخص و قیمت سهام می‌تواند از رشد یا روند کاهشی برخوردار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه البته نباید از رشد یا افت‌های این روزها در بازار سرمایه خوشحال و یا نگران بود افزود: اتفاقات این روزهای بازار سهام، زودگذر و کوتاه مدت است و تحت تاثیر خبرهای مختلف روند معاملات می‌تواند تغییر کند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال طی چند روز گذشته نمادهای معاملاتی مربوط به گروه بانکی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و پس از چند روز روند مثبت، شرکت‌های این گروه به تعادل رسیدند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل اقبال بازار به گروه بانکی گفت: مواردی همچون جذابیت درآمدهای تکرارناپذیر حاصل از افزایش نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها و نیز موضوع افزایش سرمایه شرکت‌های این گروه دلیل رشد و رنق معاملات بانک‌ها در تالار شیشه‌ای در چند روز گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در مقابل اما در گروه خودرویی، سهامداران در حالت انتظار بسر می‌برند تا ببینند قیمت‌های جدید اعلامی برای خودروها در چه سطحی بوده و چه تاثیری بر سودآوری و رشد سهام شرکت‌ها دارد، تا بر اساس آن ورودی کوتاه مدت به سهام شرکت‌های خودرویی داشته باشند.

آقایی تصریح کرد: علاوه بر این در گروه کالایی نیز مشاهده می‌شود که سهام مربوط به شرکت‌های این گروه، این روزها مورد بی‌مِهری سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفته که از جمله دلایل این اتفاق را می‌توان در مواردی همچون محدودیت در صدور کالا به مقاصد خارجی، بی‌ثبات قیمت‌ها در بازار جهانی، مشکلات مربوط به تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های انتقال کالا و همچنین تراکنش‌های مالی با طرف‌های خارجی، افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل، بروز مشکل در دریافت و مشکلات ناشی از تبدیل ارز حاصل از صادرات عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بر این اساس و به طور کلی می‌توان گفت شرایط این روزهای معاملات در تالار شیشه‌ای تحت تاثیر خبرهای ریز و درشت است که اثرگذاری هر یک از این روزیدادها بر معاملات بازار سهام کوتاه مدت بوده و به نوعی می‌توان اینگونه اظهار داشت که همگام با رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه نیز رفته رفته از روندی رکودی برخودار خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcee78e.jh8wni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین