تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹
جالب است ۰
در شرایطی که تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین هفته خود شد، بورس های جهانی توانستند اندکی از زیان روزهای اخیر خود را جبران کنند.
بورس‌های جهانی به مدار صعودی بازگشتند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، افزایش امیدواری‌ها نسبت به نتایج مذاکرات آمریکا و چین بر سر اختلافات تجاری باعث شد تا معاملات بازارهای جهانی رنگ و بوی امیدوارانه‌تری به خود بگیرد. مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا که از دیروز شروع شده است، نخستین دور از مذاکرات رو در روی طرفین از زمان دیدار روسای جمهور چین و آمریکا با یکدیگر در آرژانتین به شمار می رود. ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا گفت که دو کشور احتمالا به زودی بر سر مسایل پراهمیت تر به توافق خواهند رسید، اما توافق بر سر جزئیات دشوارتر خواهد بود.

در آخرین دور از معاملات بورس وال استریت، شاخص اس اند پی 500 با رشد 0.13 درصدی، شاخص نزدک کامپوزیت با رشد 0.39 درصدی بسته شدند اما شاخص داوجونز در محدوده قرمز باقی ماند و 0.15 درصد دیگر پایین رفت. در بورس‌های آسیایی شاخص بورس‌های منطقه آسیا اقیانوسیه به جز ژاپن با 1.5 درصد جهش به کار خود خاتمه داد. در ژاپن نیز شاخص نیک کی 2255 جهش 3.1 درصدی را از خود برجای گذاشت در حالی که بورس سیول 1.5 درصد افزایش یافت.

پس از انتشار آمار وضعیت بسیار مناسب اشتغال زایی در آمریکا در ماه دسامبر، تمایل معامله‌گران آسیایی به دارایی‌های پرریسک‌تر افزایش یافت به گونه‌ای که بازدهی اوراق قرضه دو ساله وزارت خزانه داری آمریکا از 2.37 درصد به 2.49 درصد رسید. صعود بازارهای بورسی باعث شده است تا امیدها نسبت به سبزپوشی مجدد بازارها افزایش یابد.

پیشتر تحلیل‌گران بانک مریل لینچ آمریکا در گزارشی نوشتند که در سال 2018 و به دنبال ریزش کم سابقه بازارهای بورسی، سهامداران متحمل زیان 19.9 تریلیون دلاری شدند و 84 میلیارد دلار سرمایه از بورس‌های جهانی خارج شد.

در بازار کالا، بهای طلا در بالاترین سطح 6 ماهه اخیر خود قرار گرفت و به 1283.93 دلار در هر اونس رسید. هر بشکه نفت خام برنت با 70 سنت افزایش به 57.76 دلار و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در آینده با 63 سنت افزایش به 48.59 دلار رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdsz0o.yt0xk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما