تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
جالب است ۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اول وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ وضع موجود تولید است.
هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رضا رحمانی در جلسه بررسی مشکلات سیستان و بلوچستان افزود: اولویت اول ما حفظ وضع موجود تولید است و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری این کار جهاد است و این فعالیت نیاز به ابلاغیه و بخشنامه ندارد و وظیفه واولویت اول همه مسئولین است که باید جهت این اولویت تصمیم جدی بگیرند.

وی گفت: دولت در بخش تولید تصمیماتی گرفته و واردات قطعات اولیه تولید بدون ثبت سفارش انجام می گیرد و آزاد است که این موضوع می تواند کمک به تولید باشد.

رحمانی افزود: از 10 پروژه ای که در وزارت تعریف شده یکی موضوع صادرات است. کشور ما با 15 کشور همسایه است و مرز آبی و خاکی دارد که میزان قابل توجهی واردات دارند و سهم ما فقط 2.1 درصد است.

وی تصریح کرد: کشور همسایه پاکستان سالانه 60 میلیارد دلار واردات دارد که متاسفانه از این بازار حدود یک میلیارد دلار سهم ما است که در این زمینه باید تدبیر لازم صورت پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم و ما فقط در صادرات یک ملاحظه داریم و آن هم صادرات و خروج مواد غذایی و کالاهای اساسی است که ارز دولتی دریافت می کنند.

رحمانی به موضوع ثبت سفارش اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته ثبت سفارش کالاها به استانها تفییض شده که رضایت تجار را نیز در پی داشته و موضوع مبادلات تجاری را روان ساخته است و در صدد این هستیم که هر اختیاری که قابل تفیض باشد را با هدف تسریع در انجام امورات مربوطه به استانها تفویض نماییم‌.

وی به پتانسیلهای معدنی استان اشاره کرد و گفت: موضوع معدن در استان سیستان و بلوچستان جزو اولویت های ماست و فعالیتهای اکتشافی بسیار خوبی نیز توسط شرکت های دولتی بویژه در زمینه مس در حال انجام است و اگر محقق شود بدنبال ایجاد صنایع پایین دستی در زمینه مس نیز هستیم‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: امسال چند ماموریت در سطح وزارت در زمینه نوسازی صنایع،صنوف تولیدی،تامین نقدینگی و صادرات تعریف شده  و در این زمینه هم اولویت استان باید مشخص شود.

وی به بازدید امروز خود از شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر اشاره کرد و گفت: بعد از سال 94 سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با جدید نوسازی این مجموعه را آغاز کرد و تمامی تجهیزات خریداری شده و در محل می باشد و نصب تجهیزات باقی مانده و هدف و برنامه اصلی ما جهت این مجموعه از پنبه تا پوشاک است که هزاران شغل ایجاد می کند و البته وزارت جهاد کشاورزی نیز باید در این زمینه همکاری لازم را صورت دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان به کارخانه تولید طایر خودرو در منطقه سیستان اشاره کرد و گفت: این طرح با کندی پیش می رود و بنا بر دلایلی از جمله تحریم پیشرفت فیزیکی بسیار پایینی دارد و تسریع در عملیات در حال پیگیری است و ان‌شاءلله با جدیت بیشتری کار دنبال خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfc1dj.w6dxtagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما