تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
جالب است ۰
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت به صرف مهار نقدینگی نباید دست به اصلاح نرخ سود بانکی بزند، گفت: کنترل نقدینگی سرگردان باید با در نظر گرفتن مولفه‌های بسیار صورت بگیرد.
پرهیز از تصمیمات موردی در اقتصاد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدمهدی مفتح  بیان داشت: دولت در اجرای چنین تصمیماتی باید چند بُعدی به موضوع نگاه کرده و تمامی تبعات احتمالی را استخراج کند. نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نیازمند یک مدل تعادل عمومی برای ساماندهی اقتصادی هستیم، افزود: تصمیم گیری های موردی وضعیت فعلی اقتصاد را رقم زده از اینرو دولت باید با نگاه جامع تری تصمیم گیری کند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی و اقتصادی با هم مرتبط هستند، تصریح کرد: شاید اصلاح نرخ سود بانکی به کاهش نقدینگی سرگردان در جامعه بینجامد، اما آیا سیاست مداران در این حوزه تبعات آن را نیز در نظر داشته اند؟

مفتح با بیان اینکه داشتن نگاه اقتصاد کلان به موضوعات مختلف می تواند از بروز مشکلات احتمالی بکاهد، گفت: حرکت دادن یک شاخص به سمت مطلوب نباید منجر به دور شدن شاخص های دیگر از نقطه بهینه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه برای جمع آوری نقدینگی سرگردان نیازمند ابزارهای مناسب هستیم، افزود: اصلاح صرف نرخ سود بانکی در عمل به بهبود اوضاع منجر نمی شود، از اینرو دولت باید ابزارهای دیگری را نیز با این موضوع همراه کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با دریافت استدلال های شبکه بانکی در خصوص اقدام به اصلاح نرخ سود بانکی در خصوص آینده این رویه تصمیم گیری خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchmwnk.23nvvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما