تاریخ انتشار :جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
جالب است ۰
کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد:

حجم معاملات رو به افزایش

میرمعینی اظهار داشت: در هفته جاری به دلیل افزایش نرخ ارز، تسعیر منابع ارزی بانک‌ها و نیز قیمت‌گذاری خودروسازان این روند متوقف و شاهد افزایش اندک در شاخص بودیم. با این وجود حجم معاملات نسبت به تابستان هنوز هم پایین است و به نظر نمی‌رسد که دوباره روند افزایشی داشته باشد.
حجم معاملات رو به افزایش
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،میرمعینی در مورد روند فعالیت بورس در هفته اخیر گفت: شاخص بورس تقریبا از مهر ماه روند کاهشی داشت و دلیل آن هم اجرای تحریم‌های جدید آمریکا، کاهش قیمت‌های جهانی بویژه نفت که محصولات پتروشیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نیز روند کاهشی نرخ ارز بوده است.

وی ادامه داد: در هفته جاری به دلیل افزایش نرخ ارز، تسعیر منابع ارزی بانک‌ها و نیز قیمت‌گذاری خودروسازان این روند متوقف و شاهد افزایش در شاخص بودیم. با این وجود حجم معاملات نسبت به تابستان هنوز هم پایین است و به نظر نمی‌رسد که دوباره روند افزایشی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی درباره دلیل استقبال از سهام گروه‌های پتروشیمی، خودرو و بانک گفت: افزایش تقاضا برای سهام گروه خودرو مبتنی بر قیمت‌گذاری محصولات است که به نظر می‌رسد زیاد هم پایدار نباشد. اما برای گروه بانک و به ویژه بانک‌هایی که منابع ارزی دارند تسعیر نرخ ارز دلیل مهم استقبال بوده و اگر این گروه مجوز تسعیر ارز با نرخ نیما و سنا را بگیرد حتی سودهای بالا را نیز  می‌تواند شناسایی کند.

وی ادامه داد: گروه پتروشیمی با وجود کاهش نزخ ارز و نیز ایجاد محدودیت‌ در اثر تحریم‌ها می‌تواند محصولات خود را صادر کند. البته بازارهای جهانی نیز شاید به کمک این گروه نیز بیاید چون کف قیمت نفت را شاهد بودیم و احتمالا از 20 دی شاهد افزایش قیمت نفت و تاثیر آن روی محصولات پتروشیمی خواهیم بود.

میرمعینی در مورد چشم انداز اتاق شیشه‌ای گفت: اختلال در نظام اقتصادی کشور در اثر اختلالات نرخ دلار، تنگ شدن حلقه تحریم‌ها و کاهش فروش نفت ایران در اثر تحریم‌ها می‌تواند شرکت‌های بورسی را متاثر کند و دامنه آن می‌تواند همه گروه‌ها بجز گروه‌های پتروشیمی، فولاد و معدنی را شامل شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfccdj.w6dxvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین