تاریخ انتشار :جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
جالب است ۰
وزیر بازرگانی ترکیه اعلام کرد که آنکارا انتظار دارد آمریکا معافیت از تحریم‌هایش در خصوص واردات نفت ایران را تمدید کند.
احتمال تمدید معافیت ترکیه برای ادامه خرید نفت ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، رخسار پکجان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی NTV در آنکارا با اشاره به معافیت موقتی که به ترکیه اجازه داده به خرید نفت ایران به مدت شش ماه ادامه دهد، گفت: ما انتظار داریم معافیت ترکیه از تحریم‌ها تمدید شود.

پکجان همچنین اظهار کرد که انتظار دارد تعرفه‌های بیشتری که از سوی آمریکا روی واردات برخی از کالاهای ترکیه وضع شده‌اند حذف شود.

وی بدون اشاره به جزییات، گفت: ما در مذاکراتمان سیگنال‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رجب طیب اردوغان - رییس جمهور ترکیه - در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دکتر حسن روحانی - رییس جمهوری اسلامی ایران - در 20 دسامبر گفته بود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران امنیت و ثبات منطقه را به مخاطره انداخته است و دو کشور در تلاش برای به حداقل رساندن تاثیر تحریم‌ها در تجارت دوجانبه هستند.

ترکیه برای تامین نیازهای انرژی خود به واردات نفت ایران به شدت متکی است و ایران به دلیل همجواری، کیفیت نفت و قیمت مناسب آن، یکی از منابع اصلی نفت ترکیه است. این کشور پیش از این از تصمیم آمریکا انتقاد و اعلام کرده بود که آنکارا روابط تجاری خود با ایران را به خواست کشورهای دیگر قطع نمی‌کند. طبق آخرین آمار، ترکیه حدود 97 هزار بشکه در روز نفت ایران را در اوت و 133 هزار بشکه در روز در سپتامبر در مقایسه با بیش از 240 هزار بشکه در روز در آوریل وارد کرد و در دو هفته نخست اکتبر ترکیه سه محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران را خریداری کرده که معادل حدود 97 هزار بشکه در روز است.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbawba.rhbg0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما