تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
جالب است ۰
مدیرعامل فرابورس خبر داد؛

توسعه بازار دارایی فکری فرابورس ایران

مدیرعامل فرابورس ایران از همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با فرابورس در زمینه راستی‌آزمایی ایده‌ها و اختراعات بازار دارایی فکری به منظور عرضه در این بازار خبر داد.
توسعه بازار دارایی فکری فرابورس ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، امیر هامونی در نخستین روز از برگزاری رویداد UTINVEST97 در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تهران  گفت: تا کنون پارک پردیس که مستقیما زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند، تنها بازوی فرابورس در زمینه راستی‌آزمایی و سنجش صحت دارایی‌های فکری که در لیست عرضه این بازار قرار می‌گیرند بوده است، اما در این زمینه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دیگر پارک‌هایی که با آن همکاری دارند نیز به فرابورس ایران کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون فهرست عرضه‌های بازار دارایی فکری فرابورس حدود 300 مورد است؛ همکاری مشترک میان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و فرابورس را موجب رشد نمایی دارایی‌های فکری لیست‌شده و رونق این بازار دانست و از آغاز این همکاری برای بررسی چندین مورد دارایی فکری خبر داد.

هامونی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه دانشگاهی را نیز تاسیس و از طریق بازار فرابورس ایران پذیره‌نویسی کرده است، افزود: برای این صندوق جسورانه 150 میلیارد ریال منابع تجهیز شده است و پارک در حال بررسی چندین طرح است که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهد.

وی همچنین اعلام کرد که به تازگی امیدنامه و اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها (Fund of Funds) در سازمان بورس مصوب شده و فرابورس آماده راه‌اندازی این صندوق است تا از طریق این ابزار مالی جدید دولت و نهادهای حاکمیتی به جای سرمایه‌گذاری مستقیم، منابع مالی خود را به صندوق‌های جسورانه دانشگاهی و بخش خصوصی بیاورند و بدین ترتیب سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در مسیر بهتری عملیاتی شود.

ریل‌سازی فرابورس در مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران نیز در نخستین روز از برگزاری این رویداد، UTINVEST97 را وجه تمایز نوزدهمین دوره نمایشگاه امسال دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تهران با سایر دوره‌های برگزاری آن ذکر کرد که به گفته وی موجب شده میان پژوهش‌ها و ایده‌هایی که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود و بازار سرمایه ارتباط نزدیکی برقرار و زمینه برای تجاری‌سازی آن‌ها فراهم شود.

همچنین رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزاری رویداد UTINVEST97 را برای نخستین بار از سوی این پارک در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های آن برای توسعه و پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان ذکر کرد و گفت: این رویداد فرصت مناسبی را در اختیار همه اشخاص حقیقی و حقوقی فناور سرمایه‌پذیر قرار می‌دهد تا هدف تامین مالی و جذب سرمایه را از طریق برنامه‌های برگزارشده در آن از قبیل جلسات B2B محقق کنند.

عباس زارعی با تاکید بر اینکه این «رویدادفرصت» نمایشگاهی را نباید از دست بدهیم، عنوان کرد که در طول سال‌های اخیر فرابورس ایران با حمایت از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان پارک را در مسیر تجاری‌سازی تسریع و تسهیل کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjmoex.uqey8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما