تاریخ انتشار :شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
جالب است ۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است اگر سریع‌ تر راهکاری برای سامان‌ دهی نقدینگی در نظر گرفته نشود عواقب جبران‌ ناپذیری را به همراه خواهد داشت و مکانیزم بورس باید به اولویت نخست اقتصاد کشور تبدیل شود.
کنترل نقدینگی با اهرم معافیت‌ مالیاتی ناشران بورسی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمود شکری با بیان اینکه برای تقویت شرکت‌های بورسی باید معافیت‌های مالیاتی را اعمال و نقدینگی بیشتری را جذب بورس کرد اما جذب نقدینگی‌های سرگردان به بورس راهکارهایی دارد، گفت: جذب نقدینگی به بورس مستلزم این است که دولت از قیمت‌گذاری‌های دستوری حذر کرده و از ورود نقدینگی به بازارهای کاذب دلالی جلوگیری کند.

جلوگیری از رونق بازارهای دلالی با هدایت نقدینگی به  بورس

نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه درحال حاضر میزان نقدینگی در کشور بالا است و این موضوع می‌تواند بازارهای موازی مالی را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: اگر مسئولان دولتی شرایطی را فراهم کنند که بخشی از نقدینگی‌های سرگردان به بورس سوق پیدا کند از رونق دوباره بازارهای دلالی ارز و مسکن جلوگیری می‌شود.

بورس کاملا برای جذب حجم قابل قبولی از نقدینگی آماده است.       نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور در حال جولان است و اگر سریع‌تر راهکاری برای سامان‌دهی آن در نظر گرفته نشود عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

طبق برنامه ششم شرکت‌های دولتی و وابسته باید وارد بورس شوند

وی درخصوص اینکه چطور می‌توان نقدینگی‌های سرگردان را به بورس منتقل کرد، ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه کشور تمام شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای دولتی باید وارد بورس شوند به همین دلیل  باید هر چه سریع‌تر این اتفاق بیافتد.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه در نظر گرفتن تسهیلات و اعمال درست معافیت‌های مالیاتی موجب سوق دادن نقدینگی‌های سرگردان به سمت بورس می‌شود، اضافه کرد:  بورس کاملا برای جذب حجم قابل قبولی از نقدینگی آماده است. نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور در حال جولان است و اگر سریع‌تر راهکاری برای سامان‌دهی آن در نظر گرفته نشود عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

بورس به اولویت نخست اقتصاد کشور تبدیل شود

شکری یادآور شد: مشکلات بسیاری در زمینه خصوصی‌سازی، بانک‌ها، رکود تولید و نوسانات محسوس نرخ دلار، فاصله گرفتن از بازار آزاد و حرکت به سمت اقتصاد رانتی در کشور وجود دارند که بورس می‌تواند راهگشای آن باشد، با این حال باید مکانیزم بازار و بورس به اولویت نخست اقتصاد کشور تبدیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ابزارهای بسیاری در بازار سرمایه ازجمله بازار سرمایه و بورس کالا وجود دارد که می‌تواند موجب جذب نقدینگی به سمت بازار بورس شود، اظهارکرد: اگر ابزارهای مالی مورد استفاده قرار گرفته شود هیجان بازار می‌خوابد و شاهد جذب نقدینگی در بازار خواهیم بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceof8e.jh87ni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین