تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
جالب است ۰
نایب رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی بیان داشت: ریسک نوسانات ارز و قوانین مالیاتی از جمله فاکتورهای قابل توجه درباره انتخاب محل سرمایه گذاری است.
تاثیر ریسک نوسانات ارز و قوانین مالیاتی در سرمایه‌گذاری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سمینار فرصت های سرمایه گذاری خارجی منطبق با مدل انجمن جهانی توسعه سرمایه گذاری خارجی «وایپا WAIPA» صبح امروز (شنبه) توسط کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی در محل اتاق تشکل های اتاق بازرگانی برگزار شد. علیرضا شیرمحمدی نایب رییس شورای عالی کانون این سمینار در این سمینار گفت: متوسط تولید ناخالص داخلی ترکیه در ٤ سال اخیر  ٣۰۰ میلیارد دلار از ایران جلوتر بوده و در صورتی که روند رشد کنونی را داشته باشیم، این کشور فاصله خود را با ایران بسیار بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اشتغالزایی سرمایه گذاری خارجی گفت: از 32 میلیون فرد شاغل در انگلیس، 5 میلیون نفر بدلیل سرمایه خارجی مشغول به کار هستند. شیرمحمدی رقابت بر سر منابع ارزان تر داخلی توسط سرمایه گذاران خارجی وجود دارد. قانون ایران صراحتا می گوید که هر کاری شرکت های خصوصی می توانند انجام دهند، سرمایه گذاران خارجی هم می توانند انجام دهند.

نایب رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی اظهار داشت: کانادا برای جذب سرمایه گذاری خارجی 218 میلیون دلار بودجه اختصاص داده ولی ما نمی دانیم که سازمان سرمایه گذاری خارجی در ایران چه بودجه ای را در سال در اختیار دارد.

شیرمحمدی ادامه داد: دولت چین با توجه به چشم انداز توسعه 2025 خود، شهرک های صنعتی را از کشورهای کوچک مانند سنگاپور منتقل کرده و ما هم در ایران به علت وسعت سرزمینی این ظرفیت را داریم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی عمدتا از بخش خصوصی هستند و شاید دولت طرف مناسبی برای مذاکره با آنها نباشد اما در دنیا می بینیم که دولت ها تلاش دارند خود را به آنها نزدیک کند.

نایب رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ادامه داد: دولت بازاریاب خوبی نیست ولی دنیا به سمتی رفته که دولت ها خود را هم سطح بخش خصوصی کرده اند تا امکان جذب داشته باشند.

وی به بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در منطقه متعلق به شرکت علی بابای چین برای توزیع کالاهای خود از نظر لجستیکی بوده و صرفا نباید بدنبال تولید کالا یا ایجاد کارخانه با سرمایه گذاری خارجی باشیم.

شیرمحمدی دستیابی به مواد اولیه و انرژی، خدمات و قطعات ارزان، تکنولوژی، مهارت، نیروی انسانی و ریسک کشورها را از جمله نیازهای سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و افزود: ریسک نوسانات ارز و قوانین مالیاتی از جمله فاکتورهای قابل توجه درباره انتخاب محل سرمایه گذاری است.

نایب رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که در دنیا انجمن های جذب سرمایه گذاری خارجی «IPA»به بخش خصوصی واگذار کرده اند. در ترکیه 26 کانون خصوصی برای جذب سرمایه گذاری خارجی از مناطق و کشورهای مختلف ایجاد شده است.

شیرمحمدی گفت: حدود 10 هزار IPA وجود دارد که 5 هزار IPA در آمریکای شمالی است در حالی که در ایران تنها یک سازمان دولتی برای سرمایه گذاری خارجی داریم. تعریف سرمایه گذاری خارجی، نقش آژانس های جذب سرمایه خارجی در دنیا، رابطه آژانس های سرمایه گذاری خارجی و دولت، ساختار آژانس های جذب سرمایه گذاری خارجی، فرایند تصمیم گیری سرمایه گذاری خارجی، رقابت مقاصد سرمایه گذاری در جذب سرمایه، تدوین استراتژی برای جذب سرمایه خارجی، بررسی استراتژی کشورهای منتخب در جذب سرمایه خارجی، جایگاه ایران در رقابت برای جذب سرمایه خارجی، جذب سرمایه خارجی و تحریم های خارجی، نمونه های موفق سرمایه گذاری خارجی در ایران و Green Field & Brown Field، ... از جمله سرفصل های اصلی این سمینار دو روزه هستند. کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی اولین نهاد غیردولتی در ایران است که وایپا عضویت آن را پذیرفته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjamet.uqeomzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما