تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
جالب است ۰
اطلاعات منتشره از سوی بورس تهران نشان می‌دهد که تعداد ۲۴۶ هزار و ۶۱۶ میلیون سهم به ارزش ۶۷۹ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال در ۸ ماه نخست سال جاری از طریق معاملات الکترونیکی داد و ستد شده است.
عمیق‌تر شدن معاملات الکترونیک در بازار سهام
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در بازار اوراق بدهی در هشت ماه منتهی به پایان آبان ماه، تعداد 68 میلیون برگه به 66 هزار و 429 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در هشت ماهه سال جاری، تعداد 3589 میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 36 هزار و 853 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با 296 درصد رشد و 290 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال 96 همراه شد.

وضعیت «P/E»

اطلاعات منتشره از سوی بورس تهرن نشان می‌دهدکه نسبت «P/E» بازار سهام در آبان ماه برابر با 9.98 مرتبه بوده است.

لازم به ذکر است که 53 شرکت دارای پیش بینی سود صفر یا منفی بوده اند که در محاسبات «P/E» این دوره زمانی لحاظ نشده اند.

همچنین در آبان ماه 97 به دلیل عدم الزام ارایه پیش بینی سود شرکت های صنعت سرمایه گذاری ها، 17 شرکت فعال در این گروه در گزارش «P/E» لحاظ نمی شود، بنابراین، نسبت قیمت به عایدی «P/E» محاسبه شده بر مبنای ارزش بازار 272 شرکت 6298540 میلیارد ریال و سود پیش بینی شده بیش از 631010 میلیارد ریال است.

عملکرد صنایع

همچنین در دومین ماه از پاییز بررسی صنایع از نظر ارزش بازار نشان می دهد که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن 28 شرکت و ارزش بازار یک میلیون و 705 هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، فلزات اساسی با بیش از یک میلیون و هفت هزار میلیارد ریال و استخراج کانه های فلزی با بیش از 701 هزار میلیارد ریال رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

ارزش معاملات تالارهای منطقه ای

از ابتدای سال جاری تا پایان هشتمین ماه از سال جاری، بیشترین ارزش معاملات را بین تالارهای منطقه ای به ترتیب تالار منطقه ای کیش با مبادله 90 هزار و 622  میلیارد ریال، تالار منطقه ای اصفهان با مبادله 35 هزار و 925 میلیارد ریال، تالار منطقه ای مشهد با مبادله 26 هزار و 812 میلیارد ریال، تالار منطقه ای کرج با مبادله 26 هزار و 308 میلیارد ریال و تالار منطقه ای تبریز با مبادله 22 هزار و 48 میلیارد ریال به نام خود ثبت کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdo90s.yt0js6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین