تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶
جالب است ۰
مدیرکل بازرسی کار وزارت کار اعلام کرد:

مسئول تامین ایمنی کارگاهها با کارفرمایان است

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت بازرسی کار را صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌ها اعلام کرد.
مسئول تامین ایمنی کارگاهها با کارفرمایان است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، علی مظفری مسئولیت تامین ایمنی کارگاه‌های کشور را بر اساس مواد 91 و 95 قانون کار برعهده کارفرمایان دانست و گفت: کسی که یک کسب و کار و فعالیت اقتصادی ایجاد می‌کند باید خود پیش بینی الزامات ایمنی را نیز برای انجام کار ایمن لحاظ کند.

وی بر ضرورت ایجاد ساختارهای ایمنی در کارگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: به استناد آیین‌نامه بکارگیری مسئولین ایمنی مصوب شورای عالی حفاظت فنی، کارفرمایان باید نسبت به بکارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت بر حسب نوع فعالیت اقدام کنند و حضور مسئول ایمنی در یک کارگاه نشان از درایت کارفرما و اهمیت وی به صیانت از منابع مادی و انسانی شاغل در آن کارگاه است.

به گفته مظفری، استقرار مسئول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برای کارفرما یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درعین حال بر الزام کارفرمایان  برای اجرای آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی تاکید کرد و از بازرسان کار خواست تا هیچ گونه اغماضی در این خصوص اعمال نکنند.

وی گفت: روند امکان سنجی الحاق به مقاوله‌نامه شماره 81 بازرسی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز و جلسات متعددی نیز در این خصوص با شرکای اجتماعی برگزار شده اس و ما از ظرفیت آن مقاوله‌نامه برای توسعه بازرسی کار کشور با نگاه تبیین شاخص‌های استاندارد بین المللی استفاده خواهیم کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg739w.ak97x4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین