تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
جالب است ۰
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خبرداد:

حفظ درآمد ارزی و کاهش مصرف ارز

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: تحریم به دنبال کاهش درآمد ارزی و افزایش مصارف ارزی است، بنابراین در این شرایط باید به دنبال حفظ درآمدهای ارزی و همچنین کاهش مصارف ارزی باشیم.
حفظ درآمد ارزی و کاهش مصرف ارز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا مودودی امروز در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: در شرایط جنگ اقتصادی چند نکته حائز اهمیت است و اول اینکه کشورهای اروپایی نتوانستند، نقش موثر خودشان را ایفا کنند، در شرایط تحریم ‌های قبلی ما می‌دانستیم که باید به خودمان اتکا کنیم و توانستیم خیلی از توطئه‌ها را خنثی کنیم، اما این دوره اورپا اعلام کرد که ما پشت سر شما هستیم، اما تاکنون نقشی را ایفا نکرده است و ما در اینجا باید بدانیم که ما د این  دوره باز هم باید روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: تحریم به دنبال کاهش درآمد ارزی و افزایش مصارف ارزی است، بنابراین در این شرایط باید به دنبال حفظ درآمدهای ارزی و همچنین کاهش مصارف ارزی باشیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بنابراین تجارتی که مبتنی بر کالاهای یارانه‌ای باشد هیچ عنصری در جامعه آن را تایید نمی‌کند، اما در این جنگ اقتصادی فقط هدف کالا، پول و سخت افزارهای نیست و امریکا به دنبال نابود کردن نرم افزارها است و مهمترین هدف آنها هدف قرار دادن امید است و مدام می‌بینیم که در رسانه‌ها آنها گفته می‌شود که مردم ایران در شرایط بدی هستند ، این جنگ یک جنگ رسانه‌ای هم است و ما اگر قبول کنیم آنچه رسانه‌های بیگانه می‌گویند قطع به یقین شکست می‌خوریم .

وی افزود: اما ما همواره مراحل و بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و از گزند بیگانگان عبور کرده‌ایم.

مودودی با بیان اینکه باید گفتمان جدیدی در بخش اقتصاد و تجارت بین بخش خصوصی و دولت شکل بگیرد، بیان داشت: ما باید بپذیریم که کشور باید تغییری در نحوه تولید به خصوص در بخش تولید انجام دهد.

وی بیان داشت: یکی از نکات مهم ظرفیت سازی در کالاهای صادراتی است در بخش تعداد صادرکنندگان ظرفیت ما بسیار بالقوه است و بالفعل نرسیده‌ایم و در قیاس با  کشور ترکیه که 70 هزار شرکت صادر کننده دارد، تعداد شرکت های ما بسیار کم است.

مودودی بیان داشت: سازمان توسعه تجارت به دنبال توانمند سازی بنگاه‌ها است و همجنین به عنوان یک سازمان توسه‌ای معتقدیم مسئولیت اصلی ما تعریف پروژه‌هایی برای صادرات در مقیاس‌های بزرگ است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchkmnx.23n66dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما