تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
جالب است ۰
تلاش بازارهای آسیایی برای باقی ماندن در مدار مثبت با فراز و نشیب های متعددی همراه بود و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در هاله ای از ابهام قرار دارد.
سردرگمی سرمایه گذاران در آشفته بازار جهانی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،آخرین روزهای کاری هفته در بازارهای جهانی با خبرهای متعدد و اثرگذار در بازار همراه بود که در این میان می توان به دستگیری مدیر عامل شرکت Huawie و تصمیم اوپک برای سقف تولیدات نفتی اشاره کرد.

تصمیم وزیر نفت عربستان و امارات برای کاهش تولیدات نفتی در غیبت وزیر نفت روسیه و برهم خوردن نشست خبری موجب نوسان در بازار این کالا در آخرین روز معاملاتی شد.

از سوی دیگر، دستگیری مدیر عامل شرکت Huawei و دختر وی رابطه بین چین و آمریکا را در شک و شبهه فرو برده و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده اطلاعی از دستگیری این دو نفر نداشته است.

در این بین، شاخص آسیا پاسفیک 0.4 درصد و نیکی ژاپن نیز 0.8 درصد رشد کرد. اما شاخص های چین در ابتدای ساعات معاملاتی امروز روند منفی را به ثبت رساندند و شاخص بلوچیپ این کشور با افت 0.1 درصدی همراه شد.

به نظر می رسد که بازارهای اروپایی نیز روندی منفی را به دنبال دیگر بازارها داشته باشند و در این میان معاملات آتی شاخص فوتسی لندن روند 1.8 درصدی منفی را پشت سر گذاشت. از طرف دیگر، انتشار آمار اشتغال آمریکا در ساعات پایانی امروز می تواند محرکی برای بازارها باشد.

پیش بینی کارشناسان مبنی بر ایجاد 200 هزار شغل جدید در ماه نوامبر و احتساب نرخ بیکاری بالغ بر 3.7 درصد و رشد 0.3 درصدی ماهانه دستمزها، انتظار را برای سرمایه گذاران طاقت فرسا کرده است. به این ترتیب، هرگونه آماری غیر از این پیش بینی ها با تغییر مسیر بازارها همراه خواهد بود.

در بازارهای کالایی نیز اوضاع آشفته ای حکم فرما بود و قیمت طلا به بالاترین میزان نسبت به پنج ماه گذشته رسید. در حالی که قیمت نفت با روند منفی همراه شد و هر بشکه نفت برنت با کاهش 52 سنتی به 59 دلار و 54 سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس با کاهش 40 سنتی هر بشکه 51 دلار و 9 سنت معامله شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaumne.49nae15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما