تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
جالب است ۰
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

ریسک صنعت بیمه کاهش می‌یابد

انتشار اوراق ریسک در دستورکار
رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه این نهاد سیاستگذار مبنی بر کاهش ریسک بیمه خبر داد و گفت: اوراق ریسک را به زودی منتشر می‌کنیم.
ریسک صنعت بیمه کاهش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه گفت: حق بیمه در سال 96، معادل 34هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن، 20درصد رشد را تجربه کرده است؛ این در حالی است که مجموع خسارات پرداختی در سال 96 نیز حدود 21هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن چیزی حدود 16.5 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌های صادره نسبت به سال 95 درصد 12درصد رشد داشته، افزود: در عین حال سهم بخش غیردولتی به 68 درصد رسیده و آنگونه که سهم بیمه سرانه برای هر بیمه‌گذار  420هزار تومان است، می‌توان گفت که شاخص ضریب نفوذ بیمه در سال 96، معادل 2.3 به ثبت رسیده  که درصد مناسبی نیست.

سلیمانی ضریب خسارت در سال 96 را 83.5 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: این درصد در سال قبل از آن 83.4 درصد بوده است؛ ضمن اینکه خسارت در سال96 نیز، 65.4 درصد بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکهبه دنبال کاهش ریسک بیمه با ورود صنعت بیمه به بورس و انتشار اوراق ریسک هستیم، تاکید کرد:  به خصوص در شرایط تحریم مثمر ثمر خواهد بود؛ ضمن اینکهگسترش بیمه زندگی در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و در شرایطی که با تورم مواجه هستیم، مشوق های دیگری در کنار این بیمه می تواند به افزایش جذابیت آن کمک کند.

وی اظهار داشت: تلاش بر این است که روستاییان و افراد تحت پوشش کمیته امداد،تحت پوشش بیمه های تکمیلی نیز قرار بگیرند.

همچنین در این مراسم، امیر صفری، رئیس پژوهشکده بیمه نیز گفت:بحث اصلی ما این است که فناوری چگونه می تواند به تولید محصول جدید به ما کمک کند و اینکه اینشورتک ها چگونه می توانند به صنعت بیمه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های اصلی صنعت بیمه در ایران و جهان بحث اینشورتک ها هستند، گفت: بنا به دستور بیمه مرکزی کارگروهی را در پژوهشکده بیمه تشکیل داده ایم تا بتوانیم حضور اینشورتک ها را در صنعت بیمه کشور قانونمند کند.

گفتنی است بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه، هم اکنون با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در حال برگزاری است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchimnx.23n6vdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما