تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
جالب است ۰
مهرفرد گفت: کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تامین شده و ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن تخصیص یافته است.
رشد ۱۴ درصدی تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در سال جاری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهندس علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در مجموع میزان واردات کالاهای اساسی و ارزی که به آن اختصاص یافته بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی میزان افزایش تامین کالاهای اساسی را نسبت به سال گذشته 13 تا 14 درصد عنوان کرد.

وی افزود: بخشی از این کالاها شامل نهاده ها همچون ذرت، جو، کنجاله سویا است که به گوشت، مرغ و تخم مرغ تبدیل می شود و بخش دیگر که مصرف مستقیم انسانی دارد شامل برنج، گوشت قرمز، حبوبات و امثال آن است.

مهرفرد با تاکید بر این که در شرایط کنونی صادرات محصولات کشاورزی مدیریت و کنترل می شود، گفت: صادرات کالاهایی را که با ارز 4200 تومانی تولید می شود، از طریق وضع عوارض کنترل می کنیم و یا جلوی آن را می گیریم.

این مقام مسئول ادامه داد: نهاده هایی مانند سموم، کود، داروهای دامی و کالاهای ضروری همچون برنج، روغن و گوشت در گروه یک کالاها قرار می گیرند و ارز 4200 تومانی برای واردات آن پرداخت می شود.

به گفته وی دام هایی که در مناطق مرزی وارد و کشتار می شوند و دام های مولد نژاد که برای اصلاح نژاد بومی اجازه واردات می گیرند در گروه کالاهای یک قرار گرفته و مشمول ارز 4200 تومانی می شوند.

مهرفرد در ادامه افزود: کالاهایی که جز اقلام اساسی مردم نیستند مانند خط تولید صنایع تبدیلی، اسب و برخی فرآورده های غذایی وارد سامانه ارز نیما می شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه سیستم های انتقال ارز با مسایلی روبرو هستیم و با روش های مختلف ارز را انتقال می دهیم و امیدواریم در آینده شرایط انتقال ارز بهبود یابد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfcjdm.w6dejagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین