تاریخ انتشار :جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
جالب است ۰
رئیس شرکت بین المللی انرژی SVB در واشنگتن مدعی شد، صادرات نفت ایران در ادامه سال جاری میلادی علی‌رغم معافیت‌هایی که آمریکا به هشت کشور وارد کننده نفت ایران داده است، ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز باقی می ماند .
صادرات نفت ایران از ۱.۳ میلیون بشکه در روز فراتر نمی‌رود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سارا وخشوری، رئیس شرکت بین المللی انرژی SVB در واشنگتن گفت: احتمالا صادرات نفت ایران در ادامه سال جاری میلادی علی‌رغم معافیت‌هایی که آمریکا پس از اعمال تحریم‌ها علیه فروش نفت ایران به هشت کشور داده‌ است، 1.1 تا 1.3 میلیون بشکه در روز باقی میماند .

ایران اعلام کرده است فروش نفت آن در ماه نوامبر حدود 1.1 میلیون بشکه در روز بوده است. اس وی بی انرژی هشت کشور معاف از تحریم های ایران را نام برده است: چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، یونان و ایتالیا . 

در اوایل ماه نوامبر، دونالد ترامپ تحریم های جدید علیه ایران را کاملا اجرایی کرد. ترامپ در ماه مه آمریکا را از معاهده اتمی برجام خارج کرد. این معاهده تحریم ها علیه ایران را در ازای همکاری ایران در زمینه برنامه اتمیش لغو می کرد.

تحریم های جدید یکجانبه هستند ولی مقامات آمریکا از کشورها تقاضا کرده‌اند نفت کمتری از ایران بخرند .

برخی تاجران و تحلیلگران پیشنهاد دادند که معافیت ها می تواند صادرات نفت ایران را افزایش دهد ولی وخشوری گفت به عقیده او به خاطر نبود ظرفیت کشتیرانی در ایران چنین اتفاقی نمی افتد .

وخشوری در مورد صادرات ایران گفت:« می‌توان انتظار افزایش کم صادرات حدود 100 هزار تا 200 هزار بشکه در روز را از ماه ژانویه داشت که بیشتر آن مربوط به ژاپن و کره جنوبی می شود. تنها عاملی که این روند را تغییر می دهد مذاکرات چین و آمریکا بر سر عوارض است و اینکه چین تصمیم بگیرد واردات خود را به مقدار معمول 550 هزار تا 650 هزار بشکه در روز برگرداند.

او گفت:« بیشتر نفتکشهای ایران در حال تحویل نفت به آسیا هستند بنابراین ظرفیت کشتیرانی اضافی برای تحویل نفت خام ایران به اتحادیه اروپا باقی نمی ماند» .

وخشوری اضافه کرد به احتمال زیاد هند به واردات 280 هزار تا 300 هزار بشکه در روز نفت ایران ادامه می دهد. او انتظار دارد که ترکیه همچنان صدهزار تا 120 هزار و حداکثر 150 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کند .

تولید میعانات گازی ایران مثل سابق باقی می ماند و بیشتر صادرات آن به کره جنوبی خواهد بود .

https://sarmayegozarionline.ir/vdcayyne.49n0e15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما