تاریخ انتشار :جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲
جالب است ۰
با اجرایی شدن توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، زمینه های تجارت کالا و خدمات بین ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان فراهم می شود.
تجارت ایران با ۵ کشور اوراسیا تسهیل می شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،وزیر نیرو در آخرین برنامه سفر کاری به روسیه، با دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار عصر پنج شنبه تیگران سارکسیان، دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا با رضا اردکانیان، طرف روس ضمن ابراز خرسندی از انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر پایبندی به توافق حاصل شده در چارچوب این توافقنامه تاکید کرد.

وی همچنین از روند تصویب این توافقنامه در پارلمان های مرتبط گزارشی را ارائه کرد.

رضا اردکانیان نیز در این دیدار پیگیری جدی مفاد موافقتنامه اخیر را از سوی مجلس شورای اسلامی ایران در هنگام بازگشت به تهران مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این توافقنامه، زمینه های تجارت کالا و خدمات بین ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان فراهم شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به منظور هماهنگی برای برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در تهران به این کشور سفر کرده است.

چندی پیش مجلس دومای روسیه توافق ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به تصویب رساند و «تیگران سرکیسیان» دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفته بود که انتظار می‌رود بعد از طی فرایند تصویب قانونی توافق مذکور بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در همه کشورهای مربوطه، این توافق از ابتدای سال 2019 اجرایی شود.

وزیر نیروی ایران در دومین روز سفر کاری به روسیه، همچنین با اعضای شورای تجاری ایران و روسیه دیدار و گفتگو کرد.

"رضا اردکانیان" به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه صبح پنج شنبه با اعضای شورای تجاری ایران و روسیه دیدار کرد.

تجار ایرانی در این نشست خواستار رفع مشکلات از جمله مشکلات حمل و نقل ریلی، مبادلات دریایی غلات، حذف کشورهای واسطه برای صادرات کالای ایرانی به روسیه و ساماندهی صادرات کالاهای ایرانی بر اساس استاندارد و با کیفیت بالا را خواستار شدند.

وزیر نیروی ایران نیز نفس وجودی شوراهای تجاری را ضرورتی برای پیگیری امور عنوان کرد و گفت: موضوعات مطرح شده را پیگیری کرده و برای حل آنها تلاش خواهم کرد.

وی از مشارکت طرف روس برای برگزاری این نشست قدردانی کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgzt9w.ak9uw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما