تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
جالب است ۰
شبکه‌ای از همکاری منطقه‌ای در رابطه با تهران تشکیل داده‌ایم

پیوستن به FATF به سود ایران و نظام بانکی‌اش است

سفیر اتریش گفت: از اعمال دوباره تحریم‌ها بسیار ناراحت هستیم اما از شیوه واکنش رهبران ایران به این چالش، بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفتیم. ایرانی‌ها این تحریم‌ها را بدل به فرصتی برای گشایش بیشتر درهای اقتصاد خود با جهان کردند.
پیوستن به FATF به سود ایران و نظام بانکی‌اش است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،درباره آینده روابط ایران و اتریش و تبادلات مالی دو کشور با وجود تحریم‌های آمریکا گفت: اتریش و ایران روابط بسیار ویژه‌ و کهنی دارند که براساس شفافیت و اعتماد شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: اتریش شبکه‌ای از همکاری منطقه‌ای را در اروپا در رابطه با ایران شکل داده است. از طریق این شبکه همکاری تلاش داریم تا همکاری بیشتری بین اتحادیه اروپا و ایران در زمینه سیاست خارجی فراهم آوریم.

سفیر اتریش با اشاره به ماندن ایران در توافق برجام و تعهد تهران به این معاهده بین‌المللی گفت: از اعمال دوباره تحریم‌ها بسیار ناراحت هستیم اما از شیوه واکنش رهبران ایران به این چالش، بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفتیم. ایرانی‌ها این تحریم‌ها را بدل به فرصتی برای گشایش بیشتر درهای اقتصاد خود با جهان کردند.

سفیر اتریش در ایران در رابطه با تاثیر تصویب اف‌ای‌تی‌اف در نهادهای قانون گذاری ایران و اجرای آن گفت: اف‌ای‌تی‌اف سازوکاری است که بر مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کشورها نظارت دارد. ما در اروپا همگی داوطلبانه به این سازو کار پیوسته‌ایم.

وی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته در کشورمان مشکلات مشابه را پشت سر گذاشتیم. در آن زمان، پس از جنگ جهانی دوم، بسیاری به‌خاطر عدم اطمینان به دولت می‌توانستند حساب‌های سری و شخصی داشته باشند اما ما این حساب‌ها را به‌خاطر شفاف نبودن ساوزکارشان مسدود کردیم.

شولتس تصریح کرد: به گمان من، ایران نیز نیز باید نگاه مثبتی به اف‌ای‌تی‌اف داشته باشد. اگر تهران می‌خواهد بخشی از ساوزکار جهانی مالی باشد،‌ اگر می‌خواهید در نظام جهانی ادغام شوید، باید قوانینی را بپذیرید که شرکای تجاری‌تان پذیرفته‌اند. برای مثال، اگر ایران به سازوکار ایمنی هوایی تن ندهد، هیچ شرکت هوایی در این کشور تردد نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: اف‌ای‌تی‌اف ارتباطی با سیاست ندارد و نباید آن را ابزاری برای کنترل دانست. این ساوزکار مرتبط با بانک‌ها و کانال‌های مالی ایران است.

شولتس تصریح کرد: اف‌ای‌تی‌اف به سود ایران و نظام بانکی‌اش است و نه جامعه جهانی.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdos0s.yt0556a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما