تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
جالب است ۰
بازار هفته آینده با ثبات همراه است

طلا در جهان گران شد، در ایران ارزان!

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در بازار خبر داد و برای روزهای آینده ثبات بازار را پیش‌بینی کرد.
طلا در جهان گران شد، در ایران ارزان!
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت طلا در بازار امروز (یکم آذر)، اظهار کرد: هر مثقال طلا امروز با کاهش حدود 50 تا 60 هزار تومان نسبت به روز گذشته به یک میلیون و 618 هزار تومان رسیده و قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز 373 هزار و 500 تومان است.

وی درباره قیمت سکه نیز، گفت: قیمت سکه نیز با کاهش حدود 100 هزار تومانی همراه بوده که در حال حاضر هر سکه تمام بهار آزادی (امامی) چهار میلیون و 70 هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و 850 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 90 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 190 هزار تومان و هر سکه یک گرمی 640 هزار تومان معامله می‌شود.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته دو علت اصلی داشته است، ادامه داد: دلیل اول این موضوع این است که داد و ستدها کم شده و دلیل دوم نیز کاهش تقاضای کلی در بازار سکه و طلاست.

کشتی‌آرای افزود: این در حالی است که قیمت جهانی طلا امروز با پنج دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1228 دلار رسیده است.

وی تغییرات قیمت طلا و سکه در ایران را متاثر از اتفاقات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دانست و گفت: اگر اتفاق خاصی طی روزهای آینده در زمینه سیاسی نیفتد، به نظر می‌رسد که بازار در روزهای آینده نیز ثبات داشته باشد و تغییر خاصی در قیمت‌ها رخ ندهد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بازار طلا و مصنوعات آن به شدت با رکود همراه است که دلیل اصلی آن کاهش تقاضاست؛ به طوریکه بازار طلا را در رکود بی‌سابقه‌ای فرو برده است.

کشتی‌آرای دلیل اصلی این رکود را افزایش سطح قیمت طلا و مصنوعات آن و در مقابل کاهش قدرت خرید مردم عنوان کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcippap.t1ayp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین