تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
جالب است ۰
مدیر نظارت بر بازارهای مالی سازمان بورس مطرح کرد؛

نقش صندوق‌ها در نقدشوندگی سهام شرکت‌ها

مدیر نظارت بر ابزارهای مالی سازمان بورس با اشاره به نقش هلدینگ‌ها در اقتصاد کشورها گفت: هلدینگ‌ها می‌توانند در صندوق‌های خصوصی سرمایه گذاری کنند و ‌این صندوق‌ها به نقدشوندگی سهام شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ‌ها کمک کنند.
نقش صندوق‌ها در نقدشوندگی سهام شرکت‌ها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا معتمد - مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار - امروز در همایش ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: هلدینگ‌ها مطابق قانون بازار اوراق بهادار به هلدینگ‌های خاص و عام طبقه‌بندی می‌شوند. ابزارهای هلدینگ‌ها شرکت‌ها هستند که با کمک آن‌ها می‌توانند به اهدافشان برسند.

وی افزود: شرکت‌های هلدینگ عام و خاص برای رسیدن به اهدافشان می‌توانند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند. امروز 212 صندوق داریم که عمدتا در در آمد ثابت، سهام و مختلط هستند که بالغ بر 140 هزار میلیارد تومان دارایی در این صندوق ها وجود دارد.

معتمد با اشاره به نقش هلدینگ‌ها در سرمایه‌گذاری در انواع صندوق های سرمایه‌گذاری بیان کرد: صندوق های سرمایه‌گذاری انواع مختف دارند؛ این صندوق‌ها می‌توانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا صندوق های ETF باشند. صندوق های سرمایه گذاری بازنشستگی در اقتصاد ما فعال نبوده که امیدواریم با توجه به ضرورتی که وجود دارد تشکیل می شود.

وی افزود: هیات مدیره سازمان بورس با توجه به تنوع صندوق های سرمایه گذاری و نیاز بازار به آن سابقا مصوبه ای داشته که طبق آن تفکیک کردند که چه نهاد هایی می تواند این صندوق ها را داشته باشند، شرکت های هلدینگ هم می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اضافه کرد: اولین صندوقی که شرکت‌های هلدینگ می‌توانند داشته باشند صندوق های اختصاصی بازار گردانی است این صندوق ها می‌توانند به نقد شوندگی سهام شرکت های زیر مجموعه هلدینگ ها کمک کنند. این ها در زمان تاسیسشان می‌تواند به جای آورده نقد سهام شرکتی را که می‌خواهند بازار گردانی کنند را در صندوق بیاورند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca0ene.49n0615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما