تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
جالب است ۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ضرورت افزایش توان نظام بانکی به‌جهت فعالیت‌ها درون کشور و هم مواجهه با تحریم‌ها اجتناب‌ناپذیر است.
پیشنهاد سوئیفت منطقه‎ای و ارز دیجیتال برای مقابله با تحریم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: امروز نشست مشترکی به‌منظور تعامل نظام بانکی برای افزایش توانمندی‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات داخلی نظام بانکی بحث ناترازی‌های موجود است که نیازمند هماهنگی مجلس و دولت در این بخش می‌باشد.

پورابراهیمی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز راهکارهای ضدتحریمی بحث می‌شود. در مجلس کمیته ضدتحریم تشکیل شده و مرکز پژوهش‌ها نیز کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.

وی گفت: در جلسه امروز برنامه پیشنهادی بانک‌ها و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح می‌شود. آنچه قابل بیان است به مردم اعلام می‌کنیم و بخشی از اقدامات هم محرمانه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشورهایی که با ما همراهی بانکی دارند، ابراز کرد: پیشنهاد ما این است که سوئیفت منطقه‌ای را طراحی کنیم و بانک‌ها هم در جلسه امروز آخرین اقدامات خود را در زمینه سوئیفت بیان می‌کنند.

پورابراهیمی­ با بیان اینکه اقدامات خوبی در طول ماه‌های اخیر در زمینه پیمان‌های پولی دوجانبه انجام شده است، افزود: استفاده از ارز دیجیتال را هم مبنا قرار دادیم و بانک مرکزی در جلسه امروز اقدامات خود را در این باره شرح خواهد داد.

وی اضافه کرد: بسته جامعی هم در افزایش توانمندی داخل نظام بانکی در کشور خواهیم داشت و هم بسته جامعی برای مقابله با تحریم‌ها.

پورابراهیمی گفت: آمریکایی‌ها نتوانستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و اقدامات آن‌ها در این باره شکست خورد.

وی با اعلام اینکه معاملات بورسی نفت با ظرفیت یک میلیون بشکه انجام شده است، گفت: فعالان اقتصادی کشورهای طرف ما نشست‌هایی را با سفرای خود در خصوص بازار سرمایه و بورس انرژی داشتند و درخواست کدهای معاملاتی کردند و حضور آن‌ها در این بخش می‌تواند مسیر حرکت ما را به‌سمت بخش خصوصی ببرد و این ظرفیت در آینده کمک‌های خوبی خواهد کرد تا محدودیت‌های ناشی از تحریم را کنار بگذاریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته‌ای از مشوق‌ها و کاهش نرخ مالیات را برای شرکت‌های بورسی در نظر گرفتیم و اقدامات ما در جهت ساده‌سازی فرآیند پذیرش است که اگر عملیاتی شود بخش گسترده‌ای از این شرکت‌ها به‌روی تابلوی بورس و فرابورس قرار خواهند گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgux9w.ak9u74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین