تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
جالب است ۰
بانک مرکزی برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی که پارسال به اشتباه در بودجه هزینه شد، به رییس جمهوری نامه نوشته و تقاضای مهلت کرده است.
بانک مرکزی برای برگرداندن منابع صندوق توسعه ملی مهلت خواست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،«مرتضی شهیدزاده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اختلاف حساب 300 میلیون دلاری منابع صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی اظهار داشت: بانک مرکزی هفته گذشته در نامه ای به رییس جمهوری درخواست کرده فعلاً بدهکار صندوق باشد و پس از اینکه وضعیت بهتر شد، مبلغ واریز شود که البته تاکنون رییس جمهوری درباره این مساله پاسخ نداده است. 

وی درباره این برداشت توضیح داد: پس از اینکه پارسال‌ 300 میلیون دلار از منابع صندوق به صورت اشتباه در بودجه هزینه شد، رییس سازمان برنامه و بودجه دستور بازگشت آن را داد. به گفته وی، این مبلغ مربوط به سال 1395 بود و باید در تخصیص های سال 1396 داده می شد؛ تصور بر این بود که این مبلغ باید به بودجه 1397 واریز شود در صورتی که این برداشت درست نبود.  وی افزود: اطلاعی از محل مصرف 300 میلیون دلار اختلاف حساب دولت و صندوق توسعه ملی ندارم و به طور معمول از این نوع اتفاق ها می افتد.  شهید زاده توضیح داد: برای نمونه به اذن رهبر معظم انقلاب باید 500 میلیون یورو برای کمک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق می گرفت. اما پس از بررسی ای متوجه شدیم که زمان و نگارش سازمان برنامه و بودجه کشور با اساسنامه صندوق مغایرت دارد بنابراین مصوبه ای تنظیم و به هیات دولت ارسال کردیم تا اصلاحات لازم انجام شود.  رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: در روزهای پایانی سال و با ازدحام کارها اتفاق هایی از این دست می افتد به خصوص در پایان سال اشتباه ها زیاد می شود و اشکال عمدی نبوده است.  به گزارش ایرنا، رئیس هیات عامل صندوق ملی اوایل امسال اعلام کرد: اختلافی روی ارقامی که وزارت نفت به بانک مرکزی می‌دهد، وجود دارد. اختلاف عدد کارشناسی است و برای حل مشکل تقاضا کردیم حسابرسی ویژه از سوی سازمان حسابرسی انجام شود، تا حساب‌های بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را مقایسه کنند. رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد رقم اختلاف حساب صندوق را حدود 200 تا 300 میلیون دلار اعلام کرده بود. 
https://sarmayegozarionline.ir/vdchwinx.23nqqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما