تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
جالب است ۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد؛

تحول نظام بانکی ایران با فناوری بلاک‌چین

تغییر زیرساخت‌های بانکی ایران با استفاده از فناوری بلاکچین و کاربردهای متعدد و بی‌نظیر آن می‌تواند نظام بانکی ایران را متحول کند.
تحول نظام بانکی ایران با فناوری بلاک‌چین
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد جواد آذری جهرمی درباره به کارگیری فناوری بلاک‌چین در نظام اقتصادی و بانکی دنیا، افزود: نظام اقتصادی و مالی دنیا با استفاده از فناوری‌های نوین و کارآمد از جمله بلاک‌چین دچار تغییر و تحولاتی شده است و مسئولان نظام اقتصادی و مالی ایران نیز باید بلاک‌چین را به عنوان تکنولوژی و پروتکلی با نکات مثبت و در عین حال دارای تهدیداتی ناشی از تغییر بررسی و از آن استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در مقابل بلاک‌چین بازگشت به عقب معنی ندارد، ادامه داد: بدون شک فناوری بلاک‌چین در چند سال آینده‌ تحولاتی عظیم و زیرساختی در پیکره ارتباطات و نظام مالی و اقتصادی، اینترنت اشیاء و سایر حوزه‌ها ایجاد خواهد کرد و باید برای همگام شدن با این فناوری ساختارهای کشور با تغییرات منطبق شود که در غیر این صورت در حوزه فناوری عقب ماندگی خواهیم داشت.

آذری جهرمی افزود: یکی از مسائل مهم تحول نظام‌های پرداخت جهان و ایران گسترش و استفاده از ارزهای رمزنگار است که همین مسئله توجه بانک مرکزی و نظام بانکی کشور را به خود جلب کرد و دستاورد آن پیشرفت و مطالعات مناسب است؛ باید بدانیم که بیت کوین همه کارکرد رمز ارزها و فناوری بلاک‌چین نیست و باید موضوع ارزهای رمزنگار و بلاک چین را به صورت جدی پیگیری کرد.

وی در خصوص تحول نظام بانکی اظهار داشت: نظام بانکداری الکترونیکی کشور ما تا به امروز بر اساس خدمات ابری بوده و تغییر زیرساخت‌های بانکی ما با استفاده از فناوری بلاک‌چین و کاربردهای متعدد و بی‌نظیر آن می‌تواند نظام بانکداری ایران را متحول کند و با استفاده از زیرساخت‌های نوین به سوی بانکداری دیجیتال گام برداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک، گفت: هشتمین همایش بانکداری الکترونیک با محور انقلاب بلاک‌چین با توجه به گفتگوی کارشناسان ارشد نظام فناوری، مالی و بانکی کشور می‌تواند تا در ایجاد موقعیت هم افزایی برای تحقق تحول در نظام بانکداری با استفاده از بلاک‌چین و بررسی دیدگاه‌ها موقعیت مناسبی را فراهم کند.

یادآور می‌شود، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای 9 و 10 بهمن‌ماه 97 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.

مهمترین هدف از برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک است؛ فناوری زنجیره بلوک و دفاتر توزیع‌شده، رمز ارزها، سامانه‌های پرداخت جایگزین، فناوری‌های مالی، پرداخت و بانکداری باز، تقلب، پولشویی، کلاه‌برداری و روش‌های مقابله با آن و تحول دیجیتال از محورهای این همایش عنوان است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciyrap.t1ayu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما