تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
جالب است ۰
مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد

آخرین اخبار از عرضه دوم نفت خام در بورس

آنطور که مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد از ۲۰ آبان ماه عرضه دوم نفت در بورس با حدود ۷۲۰ هزار بشکه انجام خواهد شد.
آخرین اخبار از عرضه دوم نفت خام در بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عرضه نفت در بورس از ششم آبان ماه برای اولین بار انجام شد و طی آن حدود یک میلیون بشکه با قیمت پایه 79 دلار عرضه شد. در حالی خبرهایی در رابطه با عرضه دوم در هفته آینده حکایت دارد که حسینی-مدیرعامل بورس انرژی- در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این موضوع جزئیاتی در رابطه با آن اعلام کرد.

طبق توضیحات مدیرعامل بورس انرژی در روز 20 آبان ماه (یکشنبه هفته آینده) 720 هزار بشکه نفت ارائه می‌شود قیمت پایه آن حدود 76 دلار و 29 سنت پیش‌بینی شده است. قیمت پایه برای عرضه دوم نسبت به عرضه اول که حدود 79 دلار بود کاهش دارد و علت آن به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی در روزهای اخیر بر می‌گردد که شرکت ملی نفت نرخ را پایین‌تر اعلام کرده است.

حسینی این را هم گفت که حداقل میزان خرید نفت حدود 35 هزار بشکه است و نرخ آن در یک روز هم می تواند بر اساس عرضه و تقاضا متغیر باشد.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت بورس انرژی، در عرضه اول حدود 280 هزار بشکه با قیمت نهایی 74 دلار و 85 سنت یعنی حدود سه دلار و 15 سنت پایین‌تر از نرخ پایه فروش رفته است.

حسینی از شرکت‌های حقوقی خارجی و داخلی برای حضور برای رقابت در خرید نفت عرضه شده در بورس انرژی دعوت کرد و گفت: امید می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک و با اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، بازار بورس انرژی برای عرضه نفت عمیق‌تر شده و بتواند در راستای اهداف خود پیش برود. این در حالی است که عرضه نفت در بورس انرژی اکنون در مراحل ابتدایی قرار داشته و با توجه به حمایتی که از  سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در مورد آن وجود دارد می‌تواند آینده روشنی داشته باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgnz9w.ak9ux4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما