تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸
جالب است ۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به زودی لایحه CFT در این کمیسیون بررسی می‌شود.
بررسی مجدد CFT در کمیسیون امنیت ملی مجلس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT گفت: این لایحه برای رفع ایرادات شورای نگهبان به مجلس ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی یعنی یک‌شنبه دو هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود این لایحه در دستورکار کمیسیون قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان ایرادات کلی به این لایحه گرفته است، اظهار داشت: ایرادات کلی به این معنا است که شورای نگهبان به کلی لایحه CFT را رد کرده است.

وی اضافه کرد: رد نظر شورای نگهبان نیز در دستورکار کمیسیون قرار می‌گیرد تا نمایندگان نظر خود را اعلام کنند و درباره آن نیز تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بعد از اعلام نظر کمیسیون درباره این لایحه در صحن علنی مجلس نیز باید درباره این موضوع رأی‌گیری شود. اگر در صحن پارلمان این موضوع (رد طرح) رأی آورد این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌رود و اگر نمایندگان بر مصوبه قبلی خود اصرار داشته باشند، این لایحه به مجمع تشخیص می‌رود.

فلاحت پیشه اظهار داشت: شورای نگهبان بندی در نامه خود به مجلس آورده است که به نظر می‌رسد به کلی CFT را رد کرده است. چون در آن بند آمده با توجه به اینکه ایراد‌هایی وجود دارد که قابل اصلاح نیست، لذا این مورد به نظر می‌رسد در نظر شورای نگهبان خلاف منافع ملی است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbggbf.rhbz5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما