تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
جالب است ۰
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ظرفیت بالای بازار سرمایه برای جذب نقدینگی سرگردان

پورابراهیمی با بیان اینکه می توان از این حجم نقدینگی به عنوان ابزار مناسب استفاده کرد گفت: هدایت این حجم از نقدینگی به سمت بازار سرمایه می تواند با ظرفیت سازی های مناسب، بسیاری از بخش های اقتصادی کشور را زنده کند.
ظرفیت بالای بازار سرمایه برای جذب نقدینگی سرگردان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دهه آینده باید بازار سرمایه محور توسعه قرار گیرد گفت: مصوبه اخیر شورای عالی اقتصادی کشور رویکرد مثبتی است و باید به صورت ویژه از مزیت های بازار سرمایه بهره ببریم، نه اینکه تنها در مرحله شعار و نظریه پردازی باقی بماند.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور به پایگاه خبری عصرمالی، گفت: عدم وجود نقدشوندگی در دارایی های نظام مالی، حجم مطالبات انباشته شده و مشکلات ناشی از تامین های مالی صورت گرفته در گذشته، روند تامین مالی نظام بانکی ما را در حال حاضر با مشکل مواجه کرده و باید به سمت توسعه و ارتقای بازار سرمایه گام برداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حجم گسترده نقدینگی در نظام بانکی کشور گفت: از سال 92 تا کنون شاهد سه برابر شدن حجم نقدینگی در کشور هستیم به طوریکه هم اکنون حجم نقدینگی به 1600 میلیارد تومان رسیده است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه می توان از این حجم نقدینگی به عنوان ابزار مناسب استفاده کرد گفت: هدایت این حجم از نقدینگی به سمت بازار سرمایه می تواند با ظرفیت سازی های مناسب، بسیاری از بخش های اقتصادی کشور را زنده کند.

به گفته وی تنها راهی که می توان از حجم نقدینگی و تبعات منفی آن کاست، سوق دادن نقدینگی های سرگردان به سمت بازار سرمایه است. این در حالی است که طی ماه های گذشته برای همه مسجل شد که ظرفیت های بازار سرمایه عاملی برای توسعه و رونق اقتصادی کشور است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان  این پیامدهای منفی حاصل از حجم بالای نقدینگی در کشور را به فرصت تبدیل کرد گفت: پتانسیل های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران  بسیار است و باید به بخشی از اقتصاد کشور که نیمه فعال است یا نیاز به فعالیت دارد توجه کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ما خواستار حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار محصولات انرژی محور خود هستیم گفت: این در حالی است که می توان بازارهای موجود در حوزه انرژی و صنایع و معادن را به دست سرمایه گذاران داخلی سپرد و از ظرفیت های داخلی بهره برد و سود آن را نیز به داخل کشور بازگرداند.

پورابراهیمی همچنین خواستار افزایش نظارت بر عملکرد شرکت ها شد و به عصرمالی، گفت: باید سیستمی نحوه فعالیت شرکت ها را کنترل کند تا امکان دست کاری اطلاعات از سوی آن ها وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سازمان بورس به عنوان ناظر بالادستی باید به روند اجرایی فعالیت شرکت ها نظارت داشته باشد تصریح کرد: موضوع دیگری که در بحث نظارتی حائز اهمیت است نظارت بر رسانه های داخلی و شبکه های مجازی برای ارسال اخبار موثق و قابل اطمینان است تا سرمایه گذاران را با اخبار ناردست و شایعات گمراه نکنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcivuap.t1ayz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین